PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İşletmelerde Bilgi Yönetimi
İSL473
7
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Özellikle iş dünyasında işletmelerin bilgiyi nasıl etkin bir biçimde yönetmeleri gerektiğini öğretmek
Ders İçeriği
Bilgi hiyerarşisi, bilginin keşfi gibi kavramlar; işletme yönetimi kapsamında bilgi yönetimi, dersin içeriğinde yer almaktadır.
Hafta
Konu
1
Bilgi yönetimi ile ilgili temel kavramlar
2
Bilgi türleri ve bilgi özellikleri
3
Bilgi yönetimi süreci
4
Bilgi yönetimi sistemi
5
Bilgi yönetimi tasarımı
6
Bilgi yönetimi ve iş stratejileri ilişkisi
7
Ara sınav
8
Bilgi teknolojileri
9
Bilginin yaratılması ve elde edilmesi
10
Bilginin depolanması
11
Bilginin paylaşılması
12
Bilginin kullanılması
13
Bilgi yönetimi uygulamaları
14
Bilgi yönetimi uygulamaları (devam)
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Bilgi yönetimi ie ilgili temel kavramları öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilgi yönetim sürecini öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilgi yönetimi teknolojilerini ve sistemlerini öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilgi yönetimi uygulamalarını öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/363812