PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Destinasyon Yönetimi
REH321
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Örgün)
Amaç
Bu ders pazarlama ve yönetim tekniklerinin destinasyon pazarlaması ve yönetiminde uygulanmasını amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Destinasyon kavramı, destinasyon paydaşları, destinasyon yönetimi ve kaynak planlaması, destinasyon pazarlama örgütleri, destinasyonların özellikleri, destinasyon ve sürdürülebilirlik
Hafta
Konu
1
Destinasyon kavramına giriş ve temel tanımlar
2
Destinasyon yönetimi ve kaynak planlaması
3
Destinasyon gelişimi/ geliştirme
4
Destinasyonlarda Pazar bölümleme
5
Destinasyonlarda hedef pazar belirleme
6
Destinasyonlarda tanıtma ve talep oluşturma ile ilgili faaliyetlerin planlaması
7
Destinasyon planlama örgütleri
8
Destinasyon yönetimi ve destinasyon pazarlaması
9
Destinasyonlarda fiyatlandırma ile ilgili faaliyetlerin planlaması
10
Destinasyonlarda ulaştırma sistemleri ile ilgili faaliyetlerin planlaması
11
Destinasyonlarda insan kaynakları planlaması
12
Destinasyon ve Sürdürülebilirlik
13
Destinasyon yönetimi ve pazarlamasında yaşanan sorunlar
14
Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilme ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilme ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilme.
5
Hem turizm endüstrisi genelinde hem de turist rehberliği mesleği özelinde güncel terminolojiye hakim olma, gelişmeleri takip edebilme.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilme.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinebilmek ve bu konularda farkındalık yaratabilmek.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlama, yorumlama ve ilişki kurabilme.
12
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahip olur.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Destinasyon yönetimi ve pazarlamasıyla ilgili temel kavramlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Destinasyon yönetiminde ön plana çıkan boyutların öğrenilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Destinasyon yönetimi ve pazarlaması arasındaki ilişki
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Destinasyon yönetimi ve pazarlaması ile ilgili konularda gerek konu ile ilgisi olan gerekse olmayan kimseleri bilgilendirebilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Destinasyonlarda arz ve talep koşullarını yönetim ve pazarlama açısından değerlendirebilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376795