PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Rehberlik ve Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon)
PFE403
7
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Yönetim Bilişim Sistemleri -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmaktır.
Ders İçeriği
Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik);öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
Hafta
Konu
1
Rehberlik Dersine Giriş
2
Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik Hizmetleri
3
Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri
4
Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri
5
Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları
6
Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları
7
Kişisel-Sosyal Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı
8
Kişisel-Sosyal Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması
9
Eğitsel Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı
10
Eğitsel Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması
11
Mesleki Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı
12
Mesleki Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması
13
Bireyi Tanıma Teknikleri
14
Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Bilişim sistemleri ile ilgili temel kavramlara hakim olarak işletmenin yönetim,üretim,pazarlama, insan kaynakları, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans gibi temel fonksiyonlarını bilişim sistemleri çerçevesinde içselleştirebilir.
2
İşletmecilik ve bilişim ile ilgili mesleki ve etik kurallara uyabilir, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilir.
3
Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir, analitik düşünebilme yoluyla sorunları neden ve sonuçları ile kavrayabilir.
4
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
5
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilincine sahip olarak profesyonel, yasal ve etik ilkeleri anlayabilir ve uygulayabilir.
6
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilir ve yönetebilir, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
7
Bilginin elde edilmesi, saklanması, yeniden elde edilmesi ve güvenliği konusunda gerekli veri tabanı sistemleri ve web ortamları geliştirebilir ve yönebilirler.
8
Bir yabancı dili yönetim bilişim sistemleri alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilme.
9
Ofis yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir ve İşletme alanındaki teknolojilerin yaygınlaştırabilir ve alanındaki konularda liderlik edebilir.
10
Bir bilgisayar ağ sistemini yapılandırabilme, bilgisayar ağlarına ve donanıma ilişkin karşılaşılan sorunları çözebilme
11
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilir.
12
Toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretebilir, mesleğiyle ilgili konularda toplumla ve meslektaşlarıyla bilgi paylaşabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Rehberliğin tanımı, amacı, ilkeleri, temellerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eğitsel, kişisel-sosyal ve mesleki rehberliğin amaçlarını, kapsamlarını ve gelişim düzeylerine göre uygulamalarını bilir. ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesini, psikolojik danışmanın rol ve görevlerini bilir. ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bireyi tanıma tekniklerini bilir. ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
özel eğitime dair işleyişi bilir ve yürütür
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/377028