PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası
COĞ342
6
4 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Türkiye'nin sosyo-ekonomik yapısının coğrafi temellerini kavrayarak, Türkiye'nin coğrafi şartları ve imkanları ile günümüz ekonomik yapısı arasındaki ilişkileri çözümlemek.
Ders İçeriği
Türkiye’nin nüfusu, Türkiye’de yerleşme ve sorunları, Ekonomik coğrafyada uygulanan sistematik yaklaşımlarla Türkiye'de sektörler (Tarım, sanayi, hizmetler, ulaşım, enerji vb.) ayrı ayrı değerlendirilir. Türkiye ekonomisinin genel özellikleri (nüfus, ulusal gelir, istihdam vb.) incelenir.
Hafta
Konu
1
Türkiye’nin Nüfusu: Nüfus Sayımları
2
Türkiye Nüfusunun Özellikleri
3
Türkiye’de Nüfusun Coğrafi Dağılışı
4
Türkiye’de Kırsal Yerleşmeler
5
Türkiye’de Kent Yerleşmeleri
6
Kentleşme Süreci ve Ortaya Çıkan Sorular
7
Türkiye'nin EkonomiK Yapısı
8
Türkiye'de Tarımsal Faaliyetler
9
Türkiye’nin Madenler ve enerji kaynakları
10
Türkiye’de Sanayi
11
Türkiye’de Ulaşım Sistemleri
12
Türkiye’de Ticaret
13
Türkiye’de Turizm
14
Türkiye ekonomisinin Dünya ekonomisindeki yeri
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Türkiye’nin yerleşme düzeni ve sorunlarını tartışır.
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
5
4
5
5
Türkiye’nin yeraltı ve yer üstü kaynaklarını sınıflandırır.
5
4
4
5
4
5
5
4
5
5
5
4
5
5
Türkiye’nin doğal ve beşeri kaynaklarının nasıl verimli kullanılabileceğini yorumlar.
5
5
4
5
4
5
5
4
5
5
5
4
5
5
Türkiye’nin nüfus potansiyelini ve sorunlarını tartışır.
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
5
4
5
5
Ortalama Değer
5
4,75
4
5
4
5
5
4,5
5
5
5
4
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382325