PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HEMŞİRELİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çevre ve Sağlık
SAS104
3
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Hemşirelik -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Çevre sağlığını kontrol altında tutabilmek için gerekli olan çözümleri öğrencilere aktarmak, çevre sağlığını tehdit eden belli başlı nedenleri bilimsel bir bakış açısıyla açıklayarak çevre sağlığına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Çevre Sağlığı Kavramı ve Sağlığın Belirleyicileri, Hava Kirliliği, Su Kirliliği, Katı Atıklar, Radyasyon, Gürültü, Gıda Güvenliği,Toprak Kirliliği, Enerji, İsraf, Meslek Hastalıkları, Kazalar ve Zehirlenmeler, Çevre Sağlığında Koruyucu Önlemler, Çevre Sorunlarına Yaklaşım, Dünyada ve Türkiye'de Çevre Sağlığı; konularını içermektedir.
Ders Veren
Berrin ÇELİK
Hafta
Konu
1
Çevre kavramı ve çevreye ilişkin tanımlar
2
Doğa kirliliğinin tanımı ve nedenleri
3
Hava Kirliliğinin tanımı ve nedenleri
4
Hava Kirliliğinin insan ve çevreye etkileri
5
Su Kirliliğinin tanımı ve nedenleri
6
Toprak Kirliliğinin tanımı ve nedenleri
7
Gürültü kavramı ve gürültünün insan ve çevreye etkileri
8
Pestisitler
9
Pestisitlerin özellikleri ve sınıflandırılması, sağlık üzerine etkileri
10
Ekolojik denge, çevre kirliliği ve insan sağlığı
11
Küresel çevre kirliliği sorunları
12
Hava kirliliğinin önlenmesi, Önemli hava kirleticileri
13
Katı atıkların zararsız hale getirilmesi
14
Çevre hukuku ile ilgili bazı tanımlar, çevresel etki değerlendirmesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
6
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
1
6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
2
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
6
Ara Sınav 1
1
1
Kısa Sınav 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
79
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,10
Program Çıktıları
1
Hemşirelik felsefesini, hemşirelik model ve kuramlarının bakımdaki önemini kavrar.
2
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli güncel kuramsal bilgi ve uygulama becerisini kazanır.
3
Mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda hemşirelik sürecini kullanarak birey, aile ve topluma bakım hizmetini sunar ve izler.
4
Genel hemşireliğin dayandığı temel tıp, fen, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin bilimsel bilgileri yorumlar.
5
Sorun çözme, eleştirel düşünme ve etkili iletişim becerilerini kazanır.
6
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğu gösterir.
7
Bireysel ve mesleki gelişimi için bilgi ve teknolojideki yenilikleri izler.
8
Hemşirelik uygulamalarında liderlik yapar.
9
Hemşirelik uygulamalarını araştırmaya ve kanıta dayalı olarak yapılandırır.
10
Hemşirelik mesleğini etkileyen yasa, yönetmelik ve mevzuatı bilir ve izler.
11
Hemşirelik uygulamalarında insan ve hasta hakları ile yasal ve etik ilkelere göre hareket eder.
12
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
13
Hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde yer alan yönetim ve öğretim aktivitelerine ilişkin bilgileri kullanır.
14
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15
Hemşirelik bakımı sunarken kültürel özellikleri göz önünde bulundurur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Çevre sağlığını etkileyen nedenleri ve alınması gereken önlemleri tanımlayabilecektir
5
4
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
5
5
Çevre sorunları ile ilgili kavramlarını tanımlar
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
5
Çevre, insan ve sağlık arasındaki ilişkileri değerlendirir
5
5
5
5
5
5
5
5
4
4
5
5
5
4
5
Çevre sağlığının temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur
5
4
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
4
5
5
Çevre bilinci ve çevre sağlığı kültürünü kazanabilecektir
5
5
4
5
4
5
4
5
5
5
5
5
4
5
5
Ortalama Değer
5
4,6
4,6
5
4,8
4,6
4,8
4,8
4,8
4,8
5
4,8
4,6
4,8
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/396090