PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi
MOS125
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bankacılık ve Sigortacılık -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Bu dersin amacı kalite kavramındaki gelişim sürecini, yönetimde kalite anlayışının nasıl bir değişim gösterdiğini, Toplam kalite yönetimi (TKY)’ne geçiş programını ve uygulama esaslarını, Ulusal kalite ödüllerini, kurum ve kuruluşlara kazandırdıklarını, ISO 9001 KYS genel yapısı ve içeriğini, Müşteri kavramının günümüzdeki anlam ve önemini, Tedarikçilerle ilişkilerin düzenlenme esaslarını, TKY organizasyon yapısını, organizasyon unsurlarının yetki, görev ve sorumluluklarını, Ortak bir organizasyon kültürüne duyulan ihtiyacın gerekliliğini, Başarılı bir TKY uygulaması için yönetime katılmanın önemini, Öneri sistemini ve uygulama esaslarını; öğrencilerin öğrenmesini ve kavramasını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Toplam kalitenin tarihçesi, tanımı, önemi, toplam kalitenin oluşması için gerekli şartlar, toplam kalite engelleri, Türkiye'de toplam kalite uygulamaları, sağlık hizmetlerinde toplam kalitenin önemi, gerçekleştirilme koşulları, engelleri, ortaya çıkabilecek engelleri aşma stratejileri ve İSO standartları ele alınır.
Hafta
Konu
1
Örgütler, Yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi
2
Toplam Kalite Tanımı ve Kapsamı
3
Toplam Kalitenin Öncüleri
4
TKY ilkeleri
5
Kurum Kültürü ve Kalite
6
Takım Çalışması ve Kalite
7
Takım Çalışması ve Kalite-2
8
Kalite ve Liderlik
9
Kalite ve Planlama
10
Kalite ve Maliyet İlişkisi
11
Kalite İyileştirme Araçları ve Kalite Kontrol Çemberleri
12
Kalite Standartları ve ISO9001 KYS
13
Değişim Yönetimi, Kaizen Yaklaşımı ve PUKÖ
14
Sağlık Hizmetlerinde TKY ve akreditasyon
Program Çıktıları
1
Finans, banka, sigorta ve ekonomi konularında temel kavramlara ilişkin bilgiye sahip olma ve ilgili konulara yönelik verileri basitçe yorumlayabilme becerisine sahip olur.
2
Banka, sigorta ve muhasebe alanında kullanılan ofis paket programlarını (Excel, Word, Powerpoint) kullanabilme becerisine sahip olur.
3
Finans sektöründe, acente yönetimi, kalite , müşteri memnuniyeti sağlama konularında temel bilgiye sahip olur.
4
Girişimcilik fırsatlarının değerlendirilmesi ve buna yönelik iş planı oluşturulması konularında temel bilgiye sahip olur.
5
Bankacılık ve sigortacılık alanında mesleki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
6
Sektördeki gelişmeleri ve yeni ürünleri takip edebilme becerisine sahip olur.
7
Bankacılık sigortacılık alanında yazılı ve sözlü iletişimi etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olur.
8
Mevzuatta öngörülen sigorta branşları hakkında temel bilgiye sahip olur.
9
Genel muhasebe, dönem sonu muhasebe işlemleri, sigorta ve banka muhasebesi ile ilgili olayları ve kayıt düzenini kavrayabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olur.
10
Sektörel Projeler oluşturma ve bu projeleri sunma becerisine sahip olur.
11
Etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12
Finans sektöründe ihtiyaç duyulan temel hukuk kavramları bilgisine sahip olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Sağlık Kurumlarında toplam kalite uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite kavramını anlama ve kavrama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite ve kurum kültürü arasındaki ilişkiyi anlama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite yönetimi ve kalite çemberlerini öğrenme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite yönetim sistemlerini ve yararlarını öğrenme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/399987