PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
GRAFİK TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Deneysel Grafik Tasarımı
GRA234
4
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Grafik Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Bu ders öğrencilere, yaratıcı fikir üretebilmek adına ileri düzeyde beceri ve anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla üretilecek olan bir grafik tasarım projesi ile öğrenciler farklı disiplinlerin nasıl çözüme yönelik kullanıldıklarını öğreneceklerdir.
Ders İçeriği
Grafik tasarımda yaratıcı fikirler bulma; deneysel ortam yaratma; tasarımcı kimliğiyle düşünme ve araştırma; problem oluşturma ve tanımlama; çözüme yönelik etkili ve denenmemiş fikirler bulma; hızlı düşünme ve fikir bulma; fikirlerin ifadesinde farklı sunum teknikleri geliştirme; tasarımları uygulama.
Hafta
Konu
1
Yaratıcılık ve özgünlük kavramları
2
Yaratıcılık ve özgünlük kavramları üzerine örnekler ve analiz çalışması
3
Bir grafik tasarım projesi belirlenmesi
4
Grafik tasarım projesine yönelik kavram geliştirilmesi
5
Geliştirilen kavram üzerine disiplin seçimi ve geliştirilmesi
6
Ortaya çıkan fikirlerin tartışılması ve seçim yapılması
7
Ara Sınav, Final sınavı konusunun belirlenmesi
8
Final projesine yönelik fikir geliştirilmesi
9
Final projesine yönelik fikir geliştirilmesi
10
Final projesine yönelik disiplin geliştirilmesi
11
Seçilen konsept için uygulama eskizleri
12
Uygulamaların kavramsal yönünden incelenmesi
13
Final projesine yönelik kritik verilmesi
14
Final projesine yönelik kritik verilmesi
Program Çıktıları
1
Tasarım bilgilerini grafik tasarım alanında uygulamak
2
Tasarım problemlerini tanımlama becerisine sahip olmak
3
Tasarım problemlerini çözümleme becerisine sahip olmak
4
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak
5
Etkin iletişim kurmak, kendini ifade etmek
6
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama becerisine sahip olmak
7
Yaşam boyu eğitim gerekliliklerini yerine getirebilme becerisine sahip olmak
8
Çağın sorunlarını takip edebilme becerisine sahip olmak
9
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlamak
10
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlamak
11
Disiplinlerarası ve ekip olarak ortak çalışmak
12
Bireysel anlamda sorumluluk alabilmek ve sorumluluğa açık olmak
13
Tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olmak
14
Tasarım alanındaki teknolojik gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Tasarım sorunlarını tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarım sorunlarına farklılığını bilir ve analiz eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Disiplinler arası etkileşimleri bilerek, farklı fikir ve çözümlerin görsel ifadesini yapar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaratıcı tasarımın süreçlerini inceler, takip eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405208