PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
GRAFİK TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Grafik Uygulamaları
GRA238
4
2 + 1
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Grafik Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır.
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında öğrencilerin, grafik tasarım hakkında bilgi sahibi olabilmesi ve sektörde kullanılan en yaygın programları kullanabilecek yeterliğe ulaşmaları hedeflenmektedir.
Hafta
Konu
1
Tasarım nedir? Grafik tasarım nedir? Grafik tasarımcı nedir?
2
Renk nedir? Rengin psikolojik etkileri, tasarımda rengin önemi.
3
Tasarım prensipleri ve sanatın öğeleri. Örneklerle anlatım
4
Adobe İllustrator programında tasarım uygulamasına giriş
5
Adobe İllustrator programında uygulama hazırlanması
6
Bireysel uygulama çalışmaları
7
Fotomanipülasyon nedir? Örneklerle anlatım
8
Fotomanipülasyon uygulama çalışması
9
Afiş nedir? Çeşitli afiş uygulama örnekleri ile anlatım
10
Adobe Photoshop progamında afiş tasarımı uygulaması hazırlanması
11
Adobe Photoshop progamında afiş tasarımı uygulaması hazırlanması (devam)
12
Billboard tasarımı uygulamaları ile ilgili örnekler üzerinden anlatım
13
Adobe programları kullanılarak billboard tasarımı
14
Adobe programları kullanılarak billboard tasarımı (devam)
Program Çıktıları
1
Tasarım bilgilerini grafik tasarım alanında uygulamak
2
Tasarım problemlerini tanımlama becerisine sahip olmak
3
Tasarım problemlerini çözümleme becerisine sahip olmak
4
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak
5
Etkin iletişim kurmak, kendini ifade etmek
6
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama becerisine sahip olmak
7
Yaşam boyu eğitim gerekliliklerini yerine getirebilme becerisine sahip olmak
8
Çağın sorunlarını takip edebilme becerisine sahip olmak
9
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlamak
10
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlamak
11
Disiplinlerarası ve ekip olarak ortak çalışmak
12
Bireysel anlamda sorumluluk alabilmek ve sorumluluğa açık olmak
13
Tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olmak
14
Tasarım alanındaki teknolojik gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Geçmişten günümüze grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olabilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, vektör tabanlı programlarla beraber kullanabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405210