PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
SOSYAL HİZMETLER
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
SHİ233
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sosyal Hizmetler -
Ön Lisans
(Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap)
Amaç
Dersin amacı, etkili halkla ilişkiler uygulamaları ile kurumun hedef kitle ve toplumla kuracağı ilişkide iletişim sürecinin profesyonel şekilde nasıl yürütülmesi gerektiğinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Halkla İlişkilerin Tanımlanması, Halkla İlişkilerin Gelişimi, Halkla İlişkiler ve Benzer Alanlar, Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler ve İletişim, Halkla İlişkiler ve Bazı İletişim Kuramları, Halkla İlişkiler Mesleği ve Halkla İlişkiler Uzmanı, Halkla İlişkilerde Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Modelleri, Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortam ve Araçlar, Farklı Perspektiflerden Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Stratejik Uygulamalar, Halkla İlişkiler Yönetimi, Halkla İlişkiler ve Etik
Ders Veren
Yıldız KOL
,
Ebru YILMAZ
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkilerin Tanımlanması
2
Halkla İlişkilerin Gelişim Süreci
3
Halkla İlişkiler ve Benzer Alanlar
4
Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları
5
Halkla İlişkiler ve İletişim
6
Halkla İlişkiler ve Bazı İletişim Kuramları
7
Halkla İlişkiler Mesleği ve Halkla İlişkiler Uzmanı
8
Halkla İlişkilerde Temel İlkeler
9
Halkla İlişkiler Modelleri
10
Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortam ve Araçlar
11
Farklı Perspektiflerden Halkla İlişkiler
12
Halkla İlişkiler ve Stratejik Uygulamalar
13
Halkla İlişkiler Yönetimi
14
Halkla İlişkiler ve Etik
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmetler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
2
Sosyal hizmet kuruluşlarının yapısını ve işleyişini tanır.
3
Etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
4
Ülkesindeki sosyal yapıyı tarif edebilir.
5
Sosyal meseleleri analiz edebilme ve çözüm getirebilme yeteneğine sahiptir.
6
İnsanın gelişimini ve sosyal çevresi ile etkileşimini tanımlar.
7
Sosyal hizmetlere ilişkin ulusal ve uluslararası mevzuatı bilir.
8
Sosyal politika ve programları anlatabilir.
9
Görüşme ilke ve tekniklerini bilir.
10
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
11
Rapor yazma ve sunuma ilişkin süreçleri tanımlar.
12
Sınıf, ırk, cinsiyet, yaş, cinsel eğilim, din kültür, hayata bakış ve beklentiler açısından birey, grup ve toplumların farklılıklarına saygı duyar.
13
Görev, yetki, hak ve sorumluluklarını, mesleki etik, insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde tanımlar.
14
Sosyal hizmet alanının doğasının zorunlu kıldığı disiplinler, uzmanlıklar ve kurumlar arası işbirliğinin gerektirdiği ekip çalışması ilkelerini tanımlar.
15
Dünyadaki sosyal olayları ve sorunları takip eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Halkla ilişkiler yönetim sürecini oluşturur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler uygulamalarını oluşturur ve araçlarını kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler faaliyetlerinde iletişim sürecini yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler stratejilerini ve ilkelerini uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler yaklaşımlarını etik boyutta yapılandırır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/414178