PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Toplam Kalite Yönetimi ve Standartları
YBS256
4
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Yönetim Bilişim Sistemleri -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Dersin amacı, öğrencinin standardizasyonun gereğini ve önemini kavrayabilme, kalite ve Kalite Kavramlarını açıklayabilme, kalite Güvencenin önemini kavrayabilme, uluslararası Standartları kavrayabilme, mesleki standardları açıklayabilmesidir. Böylece öğrenciye iş hayatında kalite güvencesi ve standartları ile ilgili yeterlilikler kazandırılabilecektir.
Ders İçeriği
Kalitenin tanımı, tarihsel gelişimi. TKY kavramı ve ilkeleri. TKY ve etkileyen faktörler ve sonuçları; Kalite maliyetleri; ISO 9000 Serisi ve TKY; Kalite Ödül Modelleri; Kalite Kontrol kavramı ve İstatistiksel kalite kontrolü.
Hafta
Konu
1
Kalite Kavramı
2
Standart ve Standardizasyon
3
Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi
4
Yönetim kalitesi ve standartları
5
Çevre standartları
6
Kalite yönetim sistemi modelleri
7
Ara Sınav
8
Stratejik yönetim
9
Süreç yönetim sistemi
10
Kaynak yönetimi sistemi
11
Üretimde kalite kontrolü
12
Muayene ve örnekleme
13
Toplam Kalite Kontrol
14
Kontrol Diyagramları
Program Çıktıları
1
Bilişim sistemleri ile ilgili temel kavramlara hakim olarak işletmenin yönetim,üretim,pazarlama, insan kaynakları, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans gibi temel fonksiyonlarını bilişim sistemleri çerçevesinde içselleştirebilir.
2
İşletmecilik ve bilişim ile ilgili mesleki ve etik kurallara uyabilir, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilir.
3
Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir, analitik düşünebilme yoluyla sorunları neden ve sonuçları ile kavrayabilir.
4
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
5
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilincine sahip olarak profesyonel, yasal ve etik ilkeleri anlayabilir ve uygulayabilir.
6
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilir ve yönetebilir, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
7
Bilginin elde edilmesi, saklanması, yeniden elde edilmesi ve güvenliği konusunda gerekli veri tabanı sistemleri ve web ortamları geliştirebilir ve yönebilirler.
8
Bir yabancı dili yönetim bilişim sistemleri alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilme.
9
Ofis yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir ve İşletme alanındaki teknolojilerin yaygınlaştırabilir ve alanındaki konularda liderlik edebilir.
10
Bir bilgisayar ağ sistemini yapılandırabilme, bilgisayar ağlarına ve donanıma ilişkin karşılaşılan sorunları çözebilme
11
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilir.
12
Toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretebilir, mesleğiyle ilgili konularda toplumla ve meslektaşlarıyla bilgi paylaşabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
İstatistiksel kalite kontrol yöntemleri uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite Güvencenin önemini bilir ve içeriğini anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası standartları bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite ve Kalite Kavramları ile ilgili bilgileri bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite Standartlarını Uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/420746