PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
KİMYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Herkes İçin Spor
TOS119
2
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya -
Lisans
(Yüz yüze teorik eğitim )
Amaç
Dersin amacı; öğrencilere, herkes için spor felsefesine dayanarak; farklı özelliklerdeki bireylere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütme ve bu ihtiyaçları dikkate alarak uygun egzersiz planı hazırlama becerileri kazandırmaktır. Sporu günlük hayatta da alışkanlık haline getirebilme. Kendine güven, paylaşma, liderlik, sosyalleşme, planlama, karar verme gibi yetileri geliştirebilme. Ayrıca öğrencilerin ısınma, şiddet, dinlenme, temel hareketi yaptıran kas, soğuma kavramlarını ve Fitness konularını teorik olarak öğrenmelerinin sağlanmasıdır.
Ders İçeriği
Herkes İçin Sporun tarihçesi ve gelişim süreci, Türkiye'de Herkes İçin Spor anlayışının yaygınlaşması ve örgütlenmesi, Dünyada herkes için spor felsefesi ve yaşam boyu spor uygulamaları, Sağlıklı Yaşam Ve Egzersiz, Yaşam boyu Spor uygulamaları, Şişmanlık ve kilo ,kontrolü, Çocuk ve gençlerde spor, Yaşlılar da spor , Fitness uygulamaları, Outdoor sporlar
Hafta
Konu
1
Herkes İçin Sporun Amacı
2
Dünyada ve Ülkemizde herkes için spor
3
Herkes İçin Spor Federasyonu faaliyetleri
4
Sağlıklı yaşam ve egzersiz
5
Yaşam boyu spora başlama -1
6
Yaşam boyu spora başlama -2
7
Yaşam boyu spora başlama -3
8
Şişmanlık ve kilo kontrolü
9
Çocuk ve gençlerde spor
10
Yaşlılık ve egzersiz
11
Fitness program rehberi
12
Engelliler ve spor
13
Beslenme
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği bilgi ve deneyimlerle dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip ederek ulusal veya uluslararası üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarında araştırma-geliştirme çalışmalarını yapabilme becerisine sahip olmak
2
Fen Bilimleri ve Kimya dalları ile ilgili konularda yeterli bilgi ve deneyime sahip olma; uygulamalı araştırma projeleri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3
Kimya uygulama alanında gerekli metod ve teknikleri uygulayabilmek, ilgili cihazları etkin olarak kullanabilme becerisi; alanıyla ilgili bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak
4
Bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olmak
5
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek
6
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek
7
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olmak
8
Bilgiye erişebilme ve veri tabanlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
10
Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilmek
11
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak
12
Çağın sorunlarının farkında olmak
13
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Herkes İçin sporun amacını açıklayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dünyada ve Türkiye de Herkes İçin Spor anlayışını açıklayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Isınma dinlenme soğuma kavramlarını açıklayabilir bölgelere göre çalışma şekillerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Herkes İçin spor aktivitelerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Herkes İçin spor,boş zaman,rekreasyon,welness kavramlarını açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/430065