PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
HİT101
1
3 + 1
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(AnlatımTartışmaSoru-YanıtTakım/Grup ÇalışmasıGöstermeBeyin Fırtınası)
Amaç
Tanımı ve Kapsamı, insan faktörleri, öğeleri, önemi ve hedef kitleler, halkla ilişkilerin reklam ve programda ayırımı ve ortak yönleri, kurumsal reklamcılık ve önemi, kişisel ilişkiler, sosyal yapı içerisinde insan, haberleşme kültür ve çevre, dört adım ilkesi ve halkla ilişkiler çalışmalarında izlenecek yol, Halkla ilişkilerde dikkate alınacak ilkeler.
Ders İçeriği
1. Haftalar Örgütlerde İletişim Biçimleri ve Araçları nelerdir? 2. Haftalar İletişimde Empati ve dinleme becerisi, Bireyler arası İletişim 3. Haftalar Halkla ilişkilerin tanımı, içeriği, uygulama alanı 4. Haftalar Halkla ilişkiler karması;Duyurum, Kurumsal reklam, Basın sözcülüğü, Kamu yararına faaliyetler, Lobicilik, Yönetim danışmanlığı, 5. Haftalar Halkla ilişkilerde araştırma, araştırmanın stratejik planlamadaki rolü 6. Haftalar Kurum içi halkla ilişkiler, Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları 7. Haftalar Kurum içi halkla ilişkiler, Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları 8. Haftalar Halkla ilişkiler yönetim süreci: problemin tanımı, durum analizi, araştırma süreci: biçimsel ve biçimsel olmayan methotlar. 9. Haftalar Halkla ilişkilerde planlama ve programlama, stratejik yönetim: strateji ve taktiklerin belirlenmesi, Programın yazılması:program planı, hedef kitlenin belirlenmesi, bütçeleme ve programın öntestinin yapılması 10. Haftalar Halkla ilişkiler programının uygulanması 11. Haftalar Halkla ilişkiler programının değerlendirilmesi 12. Haftalar Halkla İlişkiler uygulamaları örnek olaylar 13. Haftalar Halkla İlişkiler uygulamaları örnek olaylar
Ders Veren
Sibel GÜRSEL
Hafta
Konu
1
Halkla ilişkiler kavramı, kuramları ve ilkeleri
2
Halkla İlişkiler Kavramı Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları
3
Halkla İlişkiler kavramını tarihsel süreci
4
Halkla İlişkilerin Diğer Bilimlerle İlişkisi
5
Pazarlama, Reklam, Lobicilik, Propaganda Kavramları
6
Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri
7
Halkla İlişkilerde Tanıma Yöntemler
8
sınav haftası
9
Kurum İmajı ve Kurum Kimliği
10
Örnek Olay İncelemeleri.
11
Kurum-dışı Halkla İlişkiler
12
Kurum içi Halkla İlişkiler
13
örnek olay incelemeleri
14
genel tekrar ve sınava hazırlık
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
4
14
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
6
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
129
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,06
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir.
-
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir.
5
-
-
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir.
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Ortalama Değer
2,78
0,56
-
-
-
-
-
0,56
-
0,56
-
2,22
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/432226