PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tez Çalışması
CGB5000
1
0 + 1
20,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi YL Tezli İ.Ö. -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin bilimsel araştırma ilkeleri ve etik standartlar doğrultusunda tez sürecini planlama, yürütme, raporlama ve savunma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Ders kapsamında; tez konusunun bilimsel dayanaklarla belirlenmesi, araştırma sürecinin yapılandırılması, veri toplama ve analiz aşamalarının gerçekleştirilmesi, bulguların yorumlanarak yazılı rapora dönüştürülmesi ve tezin akademik ölçütlere uygun biçimde sunulması konuları ele alınmaktadır.
Ders Veren
Raif ZİLELİ
,
Tuba MUMCU
,
Perihan CİVELEK
,
Neşe MERCAN
,
ÜMİT KAHRAMAN
,
Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ
,
Medera HALMATOV
,
Gül KARAHAN ÇOBAN
Hafta
Konu
1
Tez sürecine giriş: amaç, kapsam ve etik ilkeler
2
Tez konusunun belirlenmesi ve araştırma sorularının geliştirilmesi
3
Literatür taraması ve kuramsal çerçevenin oluşturulması
4
Araştırma modeli ve yöntem seçimi
5
Evren-örneklem belirleme ve veri toplama araçlarının tespiti
6
Veri toplama süreci ve dikkat edilmesi gereken ilkeler
7
Veri analizi yöntemleri
8
Bulguların düzenlenmesi
9
Bulguların düzenlenmesi
10
Tartışma ve sonuç bölümünün yazımı
11
Tartışma ve sonuç bölümünün yazımı
12
Kaynakça düzenleme ve yazım kuralları kontrolü
13
Dil ve biçimsel düzenlemeler
14
Dil ve biçimsel düzenlemeler
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
İnceleme / Anket Çalışması
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
8
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
5
6
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Saha / Arazi Çalışması
5
5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
2
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
8
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
8
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
3
3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
5
8
Dönem Sonu Uygulaması
14
1
Ders İş Yükü:
510
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
20
Program Çıktıları
1
0–18 yaş grubundaki çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında derin ve sistematik bir bilgiye sahiptir.
2
Gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir, 0–18 yaş grubuna yönelik güncel çalışmaları takip eder ve mesleki bilgi birikimini sürekli günceller.
3
Kazandığı bilgileri; çocuk, aile ve toplum odaklı olarak, mesleki birimlerde 0–18 yaş grubuna yönelik gelişimsel ve eğitimsel değerlendirme ve tanılama yapmak için uygular.
4
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanındaki temel bilgilerini uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak sonuçları değerlendirir ve mesleki bilgi birikimini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
5
0–18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet alanlarındaki sorunlarını tespit eder ve temel bilgilerini kullanarak çözüm önerileri ve yenilikçi fikirler üretir.
6
Kalite yönetimi ve süreçleri, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilinç kazanır; bebek, çocuk ve aileleri kapsayan bu süreçlere uygun davranır ve aktif olarak katılım gösterir.
7
Mesleki alandaki bilgi ve becerilerini; başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kurumlarında kullanabilir, gelişimsel ve eğitimsel programlar ile projelerde etkin şekilde çalışır ve araştırmalara katılır.
8
Dış görünüş, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyar.
9
Bilimsel etik kurallara uygun davranır ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalarda çocuğun ve ailenin psikolojik durumunu dikkate alır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Tez sürecini bilimsel araştırma ilkeleri ve etik kurallar çerçevesinde planlar.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Tez konusunu belirleyip kuramsal ve yöntemsel çerçevesini oluşturur.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve bulguları raporlaştırır.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Tezini akademik standartlara uygun biçimde sunar ve savunur.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438195