PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Erken Çocuklukta Matematiksel Düşüncenin Gelişimi
CGB5004
1
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi YL Tezli İ.Ö. -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili temel kavramları, farklı kuramları, dünyadaki farklı uygulamaları ve konuya ilişkin araştırmaları anlama, analiz etme, değerlendirme ve bu araştırmalarla ilgili olarak görüşlerini grupla tartışma.
Ders İçeriği
Matematikte temel kavramlar. Temel düşünme becerileri. Problem çözme, eleştirel düşünme, sezgisel düşünme, yaratıcı düşünme ve matematik. Matematiksel düşünmeyi açıklayan kuramlar. Öğrenme ve öğretmede temel prensipler ve öğrenme ve öğretmeyi etkileyen faktörler. Matematik öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri.. Sayma becerileri ve öğretilmesi. Saymanın öğrenilmesinde prensipler. Aritmetik beceriler ve öğretilmesi. Ölçme becerileri ve öğretilmesi. Geometri ve mekansal beceriler ve öğretilmesi. Erken çocukluk dönemini kapsayan matematik konusundaki araştırmaları anlama, analiz etme ve değerlendirme.
Hafta
Konu
1
Derse Giriş ve Matematikte Temel Kavramlar
2
Temel Düşünme Becerileri ve Matematik
3
Matematiksel Düşünmeyi Açıklayan Kuramlar
4
Öğrenme ve Öğretmede Temel Prensipler
5
Öğrenme ve Öğretmeyi Etkileyen Faktörler
6
Okul Öncesi Matematik Öğretiminde Strateji, Yöntem ve Teknikler
7
Sayma Becerileri ve Öğretilmesi
8
Saymanın Öğrenilmesinde Prensipler
9
Aritmetik Beceriler ve Öğretilmesi
10
Ölçme Becerileri ve Öğretilmesi
11
Geometri ve Mekânsal Beceriler
12
Geometri ve Mekânsal Becerilerin Öğretilmesi
13
Erken Çocukluk Döneminde Matematik Araştırmaları
14
Genel Değerlendirme ve Öğrenci Sunumları
Program Çıktıları
1
0–18 yaş grubundaki çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında derin ve sistematik bir bilgiye sahiptir.
2
Gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir, 0–18 yaş grubuna yönelik güncel çalışmaları takip eder ve mesleki bilgi birikimini sürekli günceller.
3
Kazandığı bilgileri; çocuk, aile ve toplum odaklı olarak, mesleki birimlerde 0–18 yaş grubuna yönelik gelişimsel ve eğitimsel değerlendirme ve tanılama yapmak için uygular.
4
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanındaki temel bilgilerini uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak sonuçları değerlendirir ve mesleki bilgi birikimini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
5
0–18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet alanlarındaki sorunlarını tespit eder ve temel bilgilerini kullanarak çözüm önerileri ve yenilikçi fikirler üretir.
6
Kalite yönetimi ve süreçleri, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilinç kazanır; bebek, çocuk ve aileleri kapsayan bu süreçlere uygun davranır ve aktif olarak katılım gösterir.
7
Mesleki alandaki bilgi ve becerilerini; başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kurumlarında kullanabilir, gelişimsel ve eğitimsel programlar ile projelerde etkin şekilde çalışır ve araştırmalara katılır.
8
Dış görünüş, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyar.
9
Bilimsel etik kurallara uygun davranır ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalarda çocuğun ve ailenin psikolojik durumunu dikkate alır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili temel kavramları bilir.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili farklı kuramları bilir.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Erken çocuklukta matematiksel düşünmenin gelişimi ile ilgili dünyadaki farklı uygulamaları bilir.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438202