PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocuk ve Egzersiz
CGB5006
1
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi YL Tezli İ.Ö. -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve egzersiz ile ilgili kavramları güncel literatür aracılığıyla değerlendirebilmeleridir.
Ders İçeriği
Bu ders, çocuk gelişimi dönemlerini dikkate alarak, biyomotor yetiler ve antropometri ile ve egzersizin çocuk gelişimi üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu kapsar.
Ders Veren
Raif ZİLELİ
Hafta
Konu
1
Esneklik
2
Esneklik
3
Kuvvet
4
Kuvvet
5
Koordinasyon
6
Koordinasyon
7
Sürat
8
Sürat
9
Dayanıklılık
10
Dayanıklılık
11
Antropometri
12
Antropometri
13
Denge
14
Denge
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ödev 1
5
1
Ödev 2
5
1
Ödev (Sunum)
10
2
Ders İş Yükü:
128
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,02
Program Çıktıları
1
0–18 yaş grubundaki çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında derin ve sistematik bir bilgiye sahiptir.
2
Gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir, 0–18 yaş grubuna yönelik güncel çalışmaları takip eder ve mesleki bilgi birikimini sürekli günceller.
3
Kazandığı bilgileri; çocuk, aile ve toplum odaklı olarak, mesleki birimlerde 0–18 yaş grubuna yönelik gelişimsel ve eğitimsel değerlendirme ve tanılama yapmak için uygular.
4
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanındaki temel bilgilerini uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak sonuçları değerlendirir ve mesleki bilgi birikimini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
5
0–18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet alanlarındaki sorunlarını tespit eder ve temel bilgilerini kullanarak çözüm önerileri ve yenilikçi fikirler üretir.
6
Kalite yönetimi ve süreçleri, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilinç kazanır; bebek, çocuk ve aileleri kapsayan bu süreçlere uygun davranır ve aktif olarak katılım gösterir.
7
Mesleki alandaki bilgi ve becerilerini; başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kurumlarında kullanabilir, gelişimsel ve eğitimsel programlar ile projelerde etkin şekilde çalışır ve araştırmalara katılır.
8
Dış görünüş, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyar.
9
Bilimsel etik kurallara uygun davranır ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalarda çocuğun ve ailenin psikolojik durumunu dikkate alır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Esneklik, kuvvet, sürat, dayanıklılık, koordinasyon, denge gibi biyomotor yetilerin çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini güncel literatür ışığında açıklar
5
5
1
5
5
5
5
3
4
Ortalama Değer
5
5
1
5
5
5
5
3
4
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438204