1
0–18 yaş grubundaki çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında derin ve sistematik bir bilgiye sahiptir.
2
Gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir, 0–18 yaş grubuna yönelik güncel çalışmaları takip eder ve mesleki bilgi birikimini sürekli günceller.
3
Kazandığı bilgileri; çocuk, aile ve toplum odaklı olarak, mesleki birimlerde 0–18 yaş grubuna yönelik gelişimsel ve eğitimsel değerlendirme ve tanılama yapmak için uygular.
4
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanındaki temel bilgilerini uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak sonuçları değerlendirir ve mesleki bilgi birikimini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
5
0–18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet alanlarındaki sorunlarını tespit eder ve temel bilgilerini kullanarak çözüm önerileri ve yenilikçi fikirler üretir.
6
Kalite yönetimi ve süreçleri, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilinç kazanır; bebek, çocuk ve aileleri kapsayan bu süreçlere uygun davranır ve aktif olarak katılım gösterir.
7
Mesleki alandaki bilgi ve becerilerini; başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kurumlarında kullanabilir, gelişimsel ve eğitimsel programlar ile projelerde etkin şekilde çalışır ve araştırmalara katılır.
8
Dış görünüş, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyar.
9
Bilimsel etik kurallara uygun davranır ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalarda çocuğun ve ailenin psikolojik durumunu dikkate alır.