PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocukluk Döneminde Yaratıcı Düşünme
CGB5021
1
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi YL Tezli İ.Ö. -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocukluk döneminde yaratıcılığın gelişimsel temellerini anlamalarını, yaratıcı düşünce gelişimine ve yaratıcı birey yetiştirmenin önemine dikkat etmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, yaratıcı düşünme becerilerini geliştiren yöntemleri öğrenerek erken çocukluk eğitim programlarına yaratıcı uygulamalar entegre edebilecek bilgi ve beceriler kazanır.
Ders İçeriği
Yaratıcı düşünmenin tanımı ve önemi, yaratıcı düşünmenin gelişmesi, Yaratıcı düşünmenin bileşenleri, Yaratıcılığı etkileyen bireysel ve çevresel faktörler, Çocuk oyunları ve yaratıcılık ilişkisi, erken çocukluk eğitiminde yaratıcı program geliştirme, yaratıcı düşünmeyi destekleyen öğretim yöntemleri ve teknikleri, Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolü, Yaratıcı düşünmenin farklı gelişim alanlarına katkısı, Yaratıcılığı değerlendirme yöntemleri ve çağdaş yaklaşımlar
Hafta
Konu
1
Yaratıcı düşünmenin tanımı ve önemi
2
Yaratıcı düşünmenin gelişmesi
3
Yaratıcı düşünmenin bileşenleri
4
Yaratıcılığı etkileyen bireysel ve çevresel faktörler
5
Çocuk oyunları ve yaratıcılık ilişkisi
6
Erken çocukluk eğitiminde yaratıcı program geliştirme
7
Yaratıcı düşünmeyi destekleyen öğretim yöntemleri ve teknikleri
8
Yaratıcı düşünmeyi destekleyen öğretim yöntemleri ve teknikleri
9
Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolü
10
Yaratıcı düşünmenin farklı gelişim alanlarına katkısı
11
Yaratıcı düşünmenin farklı gelişim alanlarına katkısı
12
Yaratıcılığı değerlendirme yöntemleri ve çağdaş yaklaşımlar
13
Yaratıcılığı değerlendirme yöntemleri ve çağdaş yaklaşımlar
14
Yaratıcılığı değerlendirme yöntemleri ve çağdaş yaklaşımlar
Program Çıktıları
1
0–18 yaş grubundaki çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında derin ve sistematik bir bilgiye sahiptir.
2
Gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir, 0–18 yaş grubuna yönelik güncel çalışmaları takip eder ve mesleki bilgi birikimini sürekli günceller.
3
Kazandığı bilgileri; çocuk, aile ve toplum odaklı olarak, mesleki birimlerde 0–18 yaş grubuna yönelik gelişimsel ve eğitimsel değerlendirme ve tanılama yapmak için uygular.
4
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanındaki temel bilgilerini uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak sonuçları değerlendirir ve mesleki bilgi birikimini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
5
0–18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet alanlarındaki sorunlarını tespit eder ve temel bilgilerini kullanarak çözüm önerileri ve yenilikçi fikirler üretir.
6
Kalite yönetimi ve süreçleri, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilinç kazanır; bebek, çocuk ve aileleri kapsayan bu süreçlere uygun davranır ve aktif olarak katılım gösterir.
7
Mesleki alandaki bilgi ve becerilerini; başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kurumlarında kullanabilir, gelişimsel ve eğitimsel programlar ile projelerde etkin şekilde çalışır ve araştırmalara katılır.
8
Dış görünüş, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyar.
9
Bilimsel etik kurallara uygun davranır ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalarda çocuğun ve ailenin psikolojik durumunu dikkate alır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Yaratıcı düşünmenin kavramlarını, bileşenlerini ve çocukluk dönemindeki önemini açıklar.
5
5
-
-
-
-
-
-
-
Yaratıcılığın eğitim sürecine katkılarını değerlendirir.
5
-
-
5
-
-
-
-
-
Yaratıcı düşünmeyi destekleyen yöntem, teknik ve etkinlikleri uygular.
2
-
-
4
-
-
5
-
-
Çocukların yaratıcılıklarını geliştirmeye yönelik etkinlikler planlar ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
5
5
-
-
5
-
-
-
-
Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolünü ve öğrenme ortamı düzenlemesini analiz eder.
5
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
4,4
2
-
1,8
1
-
1
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438218