PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
MATEMATİK - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Matematik Öğretimi
MAT5052
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Matematik - YL -
Lisansüstü
(Bu ders düz anlatım, sunum ve tartışma yöntemleri kullanılarak yürütülmektedir.)
Amaç
Bu dersin amacı öğrenciye matematik öğretimi ile ilgili teori ve yöntemleri tanıtmaktır.
Ders İçeriği
Öğretim ve öğrenim üzerine yaklaşımlar Öğretim modelleri Matematik öğretimi Matematik nasıl öğretilmelidir? Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi Matematik Öğrenimi ve Öğretimi üzerine Farklı Bakış Açıları Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar Teknoloji ve Matematik Öğretimi
Hafta
Konu
1
Tanışma, Ders İçeriği ve Kaynakların Tanıtımı
2
Öğrenme Teorileri
3
Öğrenme Teorileri (devam)
4
Öğretim Modelleri
5
Matematik Öğretimi
6
Matematik Nasıl Öğretilmeli?
7
Anlamlı Matematik Öğrenimi ve Öğretimi
8
Anlamlı Matematik Öğrenimi ve Öğretimi (devam)
9
Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Üzerine Farklı Bakış Açıları
10
Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Üzerine Farklı Bakış Açıları (devam)
11
Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar
12
Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar üzerine Yapılan Araştırmalar
13
Teknoloji ve Matematik Öğretimi
14
Dersin Genel Değerlendirmesi
Program Çıktıları
1
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde matematik kültür bilgisine sahip olur.
2
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
3
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme, gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahiptir.
4
Uzmanlık alanındaki bir problemi tanımlama, öğeler arası ilişkilendirme, çözüm üretme ve sentezleme becerisine sahiptir.
5
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir.
6
Uzmanlık konusundaki kavramları ve yöntemleri bilir ve problem çözümünde uygular.
7
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir.
8
Uzmanlık konusu ile ilgili olarak danışman yardımı ile bir rapor, bildiri ve tez hazırlar.
9
Uzmanlık konusu ile ilgili olarak seminer verir.
10
Uzmanlık alanındaki, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel gelişim ve değişimleri takip eder.
11
Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
12
Bilimsel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Matematik öğretiminde teoriler hakkında genel bilgilerin edinilmesi.
4
5
5
4
3
4
5
4
4
5
3
4
Matematik öğretiminde teoriler hakkında genel bilgilerin edinilmesi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
2
2,5
2,5
2
1,5
2
2,5
2
2
2,5
1,5
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439323