PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocuk ve Oyun
CGB110
2
2 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Çocuğun gelişimi, öğrenmesi, sosyalleşmesi ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgilendirme yapmak.
Ders İçeriği
Oyunun tanımı, türleri, oyunla ilgili kuramlar ve sınıflandırmalar, oyun alanlarına ilişkin sınıflandırmalar, oyun ve öğrenme, ülkemizin farklı bölgelerinde oynanan yöresel çocuk oyunları ve oyuncak oyun materyallerinin işlevi ve oyuncak güvenliği.
Hafta
Konu
1
Tanışma, ders tanıtımı ve giriş
2
Oyunun tarihçesi ve tanımı
3
Oyunun özellikleri, oyunu etkileyen faktörler, gelişim alanları ve oyun
4
Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları
5
Oyun kuramları
6
Oyunlara ilişkin sınıflandırmalar
7
Ara sınav
8
Yöresel oyun derlemelerinin sunumu
9
Oyuncak ve oyun materyalleri seçimi
10
Oyun alanları
11
Oyun ve öğrenme
12
Yöresel oyun derlemelerinin sunumu
13
Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme
14
Eğitsel amaçlı oyunlar
15
Final
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Oyunun tarihsel gelişimini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eğitsel oyunlar hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyunun özelliklerini ve oyunu etkileyen etmeleri bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyun ile ilgili sınıflamaları bilir ve tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gelişim dönmelerine göre oyunlarda oynanan oyuncakları bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyunla ilgili kuramları tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyunu tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyun ve öğrenme ilişkisi arasında bağ kurar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunları ile ilgili araştırma yapar, yazılı hale getirir ve sunar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gelişim alanları ile oyunu ilişkilendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/446200