EN

PROGRAM AÇIKLAMA

Sanat ve Tasarım, toplumsal yaşamın temelini oluşturan kültür, tarihsel sürecin bir ürünüdür. İç Mekân Tasarımı da bu alanın içindedir. Günümüzde insanlar yaşadıkları mekânları estetik, fonksiyonellik ve teknolojiyi bir arada kullanarak kendi kültür ve geleneklerine ait özgün tasarımları geliştirmekte ve kullanmaktadır. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekân tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde “alternatif sanat ve tasarım” ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici ihtiyaçlarının değiştiği günümüzde İç Mekân Tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır.
Birim Bölüm Meslek Yüksekokulu / İç Mekan Tasarımı / 4 YY / 5. Düzey Önlisans
Birim EBS Koordinatörü Öğr. Gör. İbrahim KILIÇ Dr. Öğr. Üyesi Bülent TURAN
Bölüm Başkanı
Program EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN
Eğitim Türü Tam Zamanlı / Türkçe
Derece Seviye

5. Düzey Önlisans (Düzey Kodları: EQF_LLL: 5 / QF_EHEA: Kısa Düzey) ISCED Alan Kodu: 58 (Mimarlık ve Yapı )

Bu programdan mezun olan öğrenciler İç Mekan Tasarımı alanında ön lisans derecesi almaya hak kazanırlar.

Amaç
Tasarım kavramı günümüzde modern yaşamın gerekliliği haline gelmiştir. İç mekan tasarımı mobilya, inşaat , mimarlık ve iç mimarlık sektörleri ile iç içe tasarım faaliyetlerini buluşturan önemli sektörülerden bir tanesidir. Binaların iç kısımlarının düzenlenmesi için tasarı yetenekleri ile el çizimleri ve teknolojiyi kullanarak teknik çizim yapabilen, tasarladığı mekânların gerçek hayata geçmesi için gerekli bilgi ve teknik donanımı edinmiş, bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda takım çalışmalarına uyum gösterebilen, sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, iç mekan tasarımı alanında ileride iç mimarlık eğitimi de alabilecek sektöre katkı sağlayacak eğitim alanların teknik bilgi ve hayal gücü, yaratıcılıklarını geliştirebilmek amacıyla çağdaş tasarımcılar yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Hedef
Bilim, Sanat ve Tasarımın birlikte yorumlandığı kendi ekolüne ve özgün modeline sahip bir öğretim sistemiyle, Cumhuriyetin temel değerlerini özümsemiş, ulusal ve evrensel sorunlara duyarlı, analitik düşünce yeteneğine sahip, eleştirel düşünebilen, girişimci, yenilikçi, hayatın içinde ancak geleceğin peşinden koşan, özgüveni yüksek mezunlar yetiştirmek.