Günümüzde afet olayına; afet öncesi, afet sırası ve afet sonrası şeklinde yaklaşılmasını öngören ‘Afet Yönetimi’ anlayışı geliştirilmiştir. Afet sonrası müdahale kadar, afet zararını azaltmada afet öncesi hazırlıkların önemi kavranmış ve bu kavram geliştirilmiştir. Bu modele göre afet yönetimi, zarar azaltma, hazırlık, kurtarma, ilk yardım ve yeniden inşa aşamalarından oluşmaktadır.
Ortaya çıkan yönetimsel ve toplumsal sorunların çözümü için Afet Yönetim ve Acil Durum Yönetim Planlaması alanlarında uzmanlık eğitimi almış ve karmaşık talepleri karşılayabilecek nitelikli eleman ihtiyacı doğmuştur. Bu nedenlerle ‘Afet Yönetim Programı’ tasarlanmıştır.
Ana Bilim Dalı
|
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Acil Durum ve Afet Yönetimi - YL / 4 YY / 7. Düzey (YL) |
Birim EBS Koordinatörü
|
Doç. Dr. Adem SARIHAN
|
Ana Bilim Dalı Başkanı
|
Prof. Dr. Edip AVŞAR
|
Program EBS Koordinatörü |
Prof. Dr. Edip AVŞAR
|
Eğitim Türü |
Tam Zamanlı / Türkçe |
Derece Seviye |
7. Düzey (YL) (Düzey Kodları: EQF_LLL: 7 / QF_EHEA: 2)
ISCED Alan Kodu: 72 (Sağlık )
Acil Durum Afet Yönetimi Lisansüstü Derecesi
|
Amaç
Programımız afet Yönetimi alanındaki var olan eksikliği gidermeyi ve öğrencilerine daha kaliteli eğitim sunmayı hedeflemektedir. Bu hedefe ulaşırken öğrencilerin kendilerini sürekli geliştirmelerini, bunun yanında, afet ve acil durum yönetimi ile ilgili son dönemdeki gelişmelere ve uygulamalara dayalı olarak bilgi edinme, değerlendirme, yorumlama, strateji geliştirme ve uygulayabilme becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Hedef
birçok üniversitede afet yönetimi alandaki ihtiyacı karşılamak üzere Afet Yönetimi ile ilgili yüksek lisans programları açılmıştır. Açılan programların yetersiz kalması, ülkemizde ve bölgemizde Afet Yönetimi alanında ihtiyacı karşılayacak kalifiye elemana ihtiyaç duyulması yanında başta da açıkladığımız nedenlerle bu programın açılmasına ihtiyaç vardır. Kendini sürekli geliştirme, tercih edilirliğini arttırma ve bilimsel etkinliklere daha aktif katılma çabasında olan üniversitemiz, Afet Yönetimi alanındaki var olan eksikliği gidermeyi ve öğrencilerine daha kaliteli eğitim sunmayı hedeflemektedir.