Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Programlama Dilleri | BLP102 | 2 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Anlatımı, Laboratuar Uygulamaları, Tartışmalı İncelemeler, Proje Ödevleri ile yapılır. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU |
Ders Veren | |
Amaç |
Programlama dillerini tanımak ve belirlenen bir dili iyi kullanabilmek. |
Ders İçeriği |
Programlama dilleri hakkında genel tanıtım ve incelemeler yapılır. Bir dil belirlenerek detaylı kullanımı hakkında incelemeler yapılır. Küçük projeler geliştirilerek öğrencilerin uygulamalı olarak gelişimi sağlanır. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 6 | 3 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 4 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Programlama dillerinin yapısı ve genel özellikleri | |
2 | Değişkenler, Veri Tipleri, Veri Tiplerinin Genişletilmesi | |
3 | İlişkisel, Lojik ve Bit İşlemleri için Operatörler ve İfadeler | |
4 | Program Kontrol Deyimleri | |
5 | Döngüler | |
6 | Diziler ve Pointer’lar | |
7 | Proje Geliştirme | |
8 | Arasınav | |
9 | Fonksiyon Yapısı, Kullanım Amaçları | |
10 | İç İçe fonksiyonlar | |
11 | Class Yapısı ve Global Değişkenlerin Kullanımı | |
12 | Sınıf Yapısı | |
14 | Örnek Uygulama Geliştirme | |
14 | Örnek Uygulama Geliştirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Programlama dillerini tanır ve kullanır | |||
Öğrenciler, okunabilir ve tekrar kullanılabilir kaynak kodlar yazabileceklerdir | |||
Bir programlama dilinde proje üretebilir ve tamamlar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programlama dillerini tanır ve kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, okunabilir ve tekrar kullanılabilir kaynak kodlar yazabileceklerdir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir programlama dilinde proje üretebilir ve tamamlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |