EN
  • Anasayfa
  • TRZ246 Turizm Pazarlaması (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TRZ246 - Turizm Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizm Pazarlaması TRZ246 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Merve BİLİR
Ders Veren
Amaç

Bu dersi alan öğrencilerin Turizm Pazarlaması ile ilgili temel kavramları öğrenmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Turizm Pazarlamasının temel kavramları, hizmetin kavramı ve özellikleri,pazarlama çevresi, pazarlama bilgi sistemi, Turizmde pazar bölümlendirme, pazarlama stratejisi, sosyal medya ve turizm

Ders Kaynakları Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C (Cevdet Avcıkurt)
Turizm Pazarlaması (Nazmi Kozak)
Turizm Pazarlaması (Necdet Hacıoğlu)
Nazmi KOZAK, (2016) Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, 2. Baskı
Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C (Cevdet Avcıkurt)
Nazmi KOZAK, (2019) Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, 8. Baskı
Açıldığı Öğretim Yılı 2006 - 2007 2005 - 2006 2004 - 2005 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 12 24
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 8 1 8
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 PAZARLAMANIN TEMEL KAVRAMLARI Ders
2 PAZARLAMANIN TARİHSEL GELİŞİMİ Ders
3 TURİZM SEKTÖRÜNDE PAZARLAMA Beyin Fırtınası
4 HİZMET PAZARLAMASI Ders
5 ÇEVRE FAKTÖRLERİNİN SINIFLANDIRILMASI Ders
6 TURİZM PAZARLAMASINDA ÜRÜN VE FİYAT Ders
7 TURİZM PAZARLAMASINDA TUTUNDURMA VE DAĞITIM Ders
8 TURİZM PAZARLAMA PLANLAMASI Beyin Fırtınası
9 TURİZM PAZARLAMASINDA GENİŞLETİLMİŞ PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ YERİ Beyin Fırtınası
10 PAZAR BÖLÜMLEME, HEDEF PAZAR SEÇME VE KONUMLANDIRMA Ders
11 PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMLERİ VE PAZAR ARAŞTIRMASI Beyin Fırtınası
12 TURİZM PAZARLAMASINDA SOSYAL MEDYA KULLANIMI Beyin Fırtınası
13 TURİZM PAZARLAMASININ GELECEĞİ Beyin Fırtınası
14 ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Turizm pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir. Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Turizm pazarlaması terimlerini açıklar. Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Temel pazarlama kavram ve terimlerini tanımlar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Pazarlamanın önemini kavrar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Turizm pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir. - - - - - - - - - - - - -
Turizm pazarlaması terimlerini açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Temel pazarlama kavram ve terimlerini tanımlar. - - - - - - - - - - - - -
Pazarlamanın önemini kavrar. - - - - - - - - - - - - -
Hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar. - - - - - - - - - - - - -