Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Davranış Bilimleri | İSL108 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bir fert olarak öğrencinin içinde bulunduğu sosyal ortamlara uygun davranış sergileme, davranışları yorumlama ve gerektiğinde sorun çözme yeteneğinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste bireyin hem kendini hem de içinde bulacağı davranış düzleminde yer alan diğer kişileri daha iyi tanıması için gerekli bilgiler mevcuttur. Bu kapsamda güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konulara değinilecektir. |
Ders Kaynakları |
Eroğlu, Feyzullah, Davranış Bilimleri, Beta yayınları, Gözden geçirilmiş 10.Basım, İstanbul, 2010.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerinin Tanımı, Gelişimi ve Kullandığı Metod | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Davranış Bilimlerinde İhtiyaçlar, Engellenmeler ve Savunma Mekanizması | |
3 | Davranış Düzleminin ve Sosyal Kurumların İnsan Davranışlarındaki Yeri ve Önemi | |
4 | Sosyal Kurumlar, Roller, Statü ve Davranışlar | |
5 | Kültürün Tanımı, Çeşitleri, Kapsamı, Değişimleri ve Davranış Üzerindeki Etkileri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Kişilik, Sosyal Çözülme ve Kitle Kültürü | |
7 | Kitle Kültürünün Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Sosyal Tabakalaşma ve Eğitim Yoluyla Sosyal Mobilitenin Sağlanması | |
9 | Eğitimde Fırsat Eşitliği, Sosyal Mobilite Üzerindeki Etkisi | |
10 | İletişim Kavramı ve Kişiler arası İletişim | |
11 | İletişim Süreci, Unsurları ve Şekilleri | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Motivasyon Kavramı ve Teorileri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Stres Tanımı, Benzer Kavramlarla İlişkisi ve Stres Kaynakları | |
14 | Stresin Bireysel ve Örgütsel Etkileri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal yaşam içerisinde birey olmayı öğrenme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Birey olarak toplumsal yapılar içerisinde davranmayı öğrenme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Olası sosyal problemlerin kaynağını öğrenme ve çözüm üretebilme yeteneğini kazanma | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal yaşam içerisinde birey olmayı öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birey olarak toplumsal yapılar içerisinde davranmayı öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Olası sosyal problemlerin kaynağını öğrenme ve çözüm üretebilme yeteneğini kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |