Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modern Yönetim Teknikleri | İSL202 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencileri modern yönetim teknikleri konusunda teorik ve uygulamaya yönelik bilgi sahibi yapmaktır. |
Ders İçeriği |
Toplam kalite yönetimi, dış kaynak kullanımı, sanal ve şebeke organizasyonları, öğrenen organizasyonlar, küçülme, süreç yenileme, kıyaslama, çatışma yönetimi,iletişim, liderlik vb. konularda modern yaklaşım bakış açısını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
"Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2017. Saruhan, Ş., Can, vd., Yönetimde Güncel Yaklaşımlar, Ed: Senem, Besler vd., Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1629, Eskişehir, 2013. "
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplam Kalite Yönetimi | |
2 | Temel (Öz Çekirdek) Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Şebeke Organizasyonları, | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Şebeke Organizasyonları, Süreç Yenileme (Değişim Mühendisliği) | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İşletmelerde Karşılaştırma (Kıyaslama),Küçülme, Stratejik Ortaklıklar, Kademe Azaltma | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Personel Güçlendirme, Öğrenen Organizasyonlar, Sanal Organizasyonlar | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav- Seri Uyarlama , Değişim Yönetimi ve Endüstri 4.0 | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Organizasyonlarda Davranış ve Başlıca Süreçler | |
9 | İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Grup Kavramı, Grup Yapıları ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Yöneticilik ve Motivasyon | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Liderlik | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Güç ve Otorite | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Çatışma Yönetimi ve Değişim Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
21. Yüzyılın yönetim teknik ve yaklaşımları bağlamında iş dünyasını etkileyen trendleri tanımlar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örgütsel yaşamın bireyin yaşamındaki önemini kavrar. İş hayat dengesini anlamasına yardımcı olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenen organizasyonlar, Şebeke ve sanal örgütleri, stratejik ortaklıkları, personel güçlendirme kavramlarını tanımlayabilecek. kavramını tanımlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetimin başarısını etkileyen faktörler hakkında bir perspektif geliştirir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örgütsel Davranış ve ilgili konuları hakkında perspektif geliştirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yeni yönetim teknikleri ve yönetimde yeni yaklaşım ve uygulamalarını eleştirir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Outsourcing ve Kıyaslama kavramını ve sürecini detaylı bir şekilde betimleyebilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
21. Yüzyılın yönetim teknik ve yaklaşımları bağlamında iş dünyasını etkileyen trendleri tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |
Örgütsel yaşamın bireyin yaşamındaki önemini kavrar. İş hayat dengesini anlamasına yardımcı olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |
Öğrenen organizasyonlar, Şebeke ve sanal örgütleri, stratejik ortaklıkları, personel güçlendirme kavramlarını tanımlayabilecek. kavramını tanımlayabilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |
Yönetimin başarısını etkileyen faktörler hakkında bir perspektif geliştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |
Örgütsel Davranış ve ilgili konuları hakkında perspektif geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |
Yeni yönetim teknikleri ve yönetimde yeni yaklaşım ve uygulamalarını eleştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |
Outsourcing ve Kıyaslama kavramını ve sürecini detaylı bir şekilde betimleyebilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |