Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pazarlama Araştırmaları | İSL303 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Amaç |
Pazarlama araştırması süreci, veri kaynakları, araştırma tasarımları, ölçme ve ölçekler, araştırma evreni ve örnekleme, veri toplama yöntemleri ve araçları, veri analiz teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması konularında teori ve uygulamaya yönelik bilginin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Pazarlama araştırması süreci, veri kaynakları, araştırma tasarımları, ölçme ve ölçekler, araştırma evreni ve örnekleme, veri toplama yöntemleri ve araçları, veri analiz teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması konularında anlatımlar, sınıf içi tartışmalar ve öğrenci sunumları. |
Ders Kaynakları |
Nakip, Mahir, Pazarlamada Araştırma Teknikleri ve SPSS Uygulamaları, 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2013.
Araştırma Tasarımı: Nitel - Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Yazar: J. David Creswell Çevirmen: Ali Özkaya Nobel Akademik Yayıncılık, |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 6 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pazarlama Araştırması, Araştırma Süreci ve Araştırma Yaklaşımları | |
2 | Pazarlama Araştırmasında Veri Kaynakları: İkincil Veri Toplama Yöntemleri ve Analiz Teknikleri. | |
3 | Pazarlama Araştırmasında Veri Kaynakları: Birincil Veri Toplama Yöntemleri ve Nitel ve Nicel Araştırmalar. | |
4 | Nitel Araştırma Tasarımları: Odak Grup Çalışmaları, Derinlemesine Mülakat ve Projektif Teknikler. | |
5 | Nicel Araştırma Tasarımları: Gözatım, Gözlem ve Deney. | Problem Çözme |
6 | Anket Tasarımı | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Pazarlama Araştırmalarında Ölçüm ve Kullanılan Ölçekler. | |
10 | Verinin Analize Hazırlanması ve Tanımlayıcı İstatistikler | |
11 | Veri Analizi: Farklılıkların Tespitine Yönelik Parametrik Analiz Teknikleri | |
12 | Veri Analizi: İlişkilerin Tespitine Yönelik Parametrik Analiz Teknikleri | |
13 | Veri Analizi: Parametrik Olmayan Analiz Teknikleri | |
14 | Araştırma Raporunun Hazırlanması / GRUP PROJE RAPORLARININ TESLİMİ |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplanan verileri uygun istatistiki teknikler kullanarak analiz eder. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Veri toplama amacına uygun soru ve ölçekleri kullanarak anket tasarımı yapar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Veri türlerini sınıflandırır ve veri türüne uygun veri toplama yöntemlerini belirler. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları ayrımını yapar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Araştırma yaklaşımlarını tanımlar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplanan verileri uygun istatistiki teknikler kullanarak analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri toplama amacına uygun soru ve ölçekleri kullanarak anket tasarımı yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri türlerini sınıflandırır ve veri türüne uygun veri toplama yöntemlerini belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları ayrımını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma yaklaşımlarını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |