Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistik | İSL209 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Ders Veren | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Amaç |
Günlük hayatta ve iş ortamında karşılaşılabilecek değişik özelliklere sahip çok sayıda veriyi birbirlerinden ayrıştırabilen, onları özet bilgiler haline dönüştürebilen ve anlamlarını yorumlayabilen bireyler yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Verilerin toplanması, seriler haline getirilmesi, değişkenliklerinin belirlenmesi, olasılık dağılımları. |
Ders Kaynakları |
Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010
Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012 Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010 Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İstatistiğin ve istatistikle ilgili temel kavramların tanımı | |
2 | Verileri elde etme yöntemleri | |
3 | Ölçme ve ölçek türleri | |
4 | Veri ve değişken türleri | |
5 | Verilerin tablo ve grafiklerle gösterimi | |
6 | İstatistik seriler ve hassas ortalamalar | |
7 | İstatistik seriler ve hassas olmayan ortalamalar | |
8 | Değişkenlik ölçüleri: Ortalama sapma, standart sapma ve varyans | |
9 | Değişkenlik ölçüleri: Momentler, eğiklik ve basıklık | |
10 | Endeksler | |
11 | Sayma teknikleri ve olasılığa giriş | |
12 | Olasılık dağılımları | |
13 | Standart tesadüfi değişken ve normal dağılım | |
14 | Standart normal dağılım tablosu yardımıyla olasılık hesapları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımları hesaplama öğrenilmektedir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilimsel araştırmanın aşamaları incelenmektedir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilgilerin toplanması düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapılarak, verilerin tanımlayıcı ölçüleri (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) ele alınmaktadır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrencilerin, bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilmelerinin yanı sıra, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alabilmeleri hedeflenmektedir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımları hesaplama öğrenilmektedir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bilimsel araştırmanın aşamaları incelenmektedir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Bilgilerin toplanması düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapılarak, verilerin tanımlayıcı ölçüleri (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) ele alınmaktadır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrencilerin, bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilmelerinin yanı sıra, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alabilmeleri hedeflenmektedir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |