Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikro İktisat Teorisi | IKT201 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ |
Ders Veren | Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ |
Amaç |
Ekonomik karar birimlerinin çeşitli modeller ile analiz etmenin neticesinde piyasa fiyatlarının oluşumunu, piyasada optimum karar alma ve verimliliği artırmanın yollarını araştırma mikroiktisat dersinin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Rekabet koşulunda sınırlı kaynakları alternatif kullanım yollarını, onların dağıtımını, üretim teorisinin temellerini, malların arz ve taleplerini, rekabet teorisinin temellerini öğretir. |
Ders Kaynakları |
Mikro Ekonomi, Zeynel Dinler
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 13 | 1 | 13 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Her ekonominin ana sorunları ve ekonomik düzenle ilişkisi | |
2 | Faydanın ölçülebilirliği problemi ve tercih sırasının saptanması | |
3 | Eşmarjinal fayda ve tüketici dengesi: kardinal fayda yaklaşımı | Sözlü |
4 | Farksızlık analizi ve tüketici dengesi | |
5 | Piyasa talebi analizi, talebi etkileyen faktörlerdeki değişmelerin etkisi, gelir ve ikame etkileri | Sözlü |
6 | Üretim fonksiyonu ve verim analizi | |
7 | Ara sınav | Sözlü |
8 | En düşük maliyetle üretim ve optimal faktör bileşiminin seçimi | |
9 | maliyet teorisi | Sözlü |
10 | Maliyete ilişkin kavramlar ve kısa ve uzun dönem maliyet eğrilerinin elde edilmesi, azalan verimler ve ölçeğe göre getiriler | Sözlü |
11 | Arz analizi ve arzı etkileyen faktörler ve arz esnekliği | |
12 | Tam rekabet piyasası, tam rekabet piyasasının özellikleri ve tam rekabet piyasasında firma dengesi | |
13 | Piyasa dengesi ve fiyat oluşumu, arz ve talepteki kaymalar, arz ve talep uygulamaları | Sözlü |
14 | Tam rekabet piyasasında firma dengesi ve kar maksimizasyonu, firma dengesi ve zaman, kısa ve uzun dönem firma ve endüstri dengesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tüketici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Üretici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tüketici ve üretici davranışlarını yorumlar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İktisatta modellerin önemini analiz eder | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tüketici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Üretici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 |
Tüketici ve üretici davranışlarını yorumlar | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
İktisatta modellerin önemini analiz eder | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |