Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonomik Coğrafya | IKT255 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe, sunum eşiliğinde sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Amaç |
Coğrafyanın bir alt disiplini olarak ekonomik coğrafyaya genel bir giriş yapılacaktır. Küresel ekonomik sistemin temelleri üzerine kavramsal ve ampirik tartışmalar yapılacaktır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında, genel tartışma konuları küresel ekonomik sistemin işleyişi ve aktörleri (küresel şirketler, devletler vs.) olmakla beraber küresel ekonomik eşitsizlikler, emeğin, tüketimin ve refahın coğrafi dağılımına dair analizler sunulacaktır. |
Ders Kaynakları |
Peter Dicken - Global Shift Mapping the Changing Contours of the World Economy
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
30
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, haftalık plan hakkında genel bilgilendirme | Tartışmalı Ders |
2 | Bir disiplin olarak Ekonomik Coğrafya: Tanımlar, kavramlar, tartışmalar | Tartışmalı Ders |
4 | Dünya Ekonomisi ve Sektörler (Sanayi ve Diğerleri) | Tartışmalı Ders |
5 | Küresel Ekonomik Sistemi Kim Yönetiyor? – Çok Uluslu Şirketler | Tartışmalı Ders |
6 | Küresel Ekonomik Sistemi Kim Yönetiyor? – Ulus-Devletler | Tartışmalı Ders |
7 | Küresel Hâkimiyet Kavgası: CUŞ vs. Ulus-Devletler | Tartışmalı Ders |
8 | Tedarik Zincirleri ve Üretimin Küresel Coğrafyası | Tartışmalı Ders |
9 | Küresel Yoksulluk ve Emeğin Coğrafi Dağılımı | Tartışmalı Ders |
10 | Küresel Tüketim Kültürü ve Tüketim Coğrafyaları | Tartışmalı Ders |
11 | Küresel Ekonomi Gerçekten Küresel mi? - Etnik Ekonomiler | Tartışmalı Ders |
12 | Cinsiyetçi Ekonomiler | Tartışmalı Ders |
13 | Kümelenme Ekonomileri | Tartışmalı Ders |
14 | Kazananlar, Kaybedenler ve Gelecek | Tartışmalı Ders |
15 | Bugüne nasıl geldik? Küresel Ekonominin Kurumsallaşması | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kentleşmeden kaynaklanan sorunların ekonomik, sosyal ve kültürel etkilerini | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Doğal kaynakları tanımlayabilecek ve ekonomi ve kalkınma açısından önemini analiz edebilecek, | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Ekonomik faaliyetlerin sektörel yapısı içerisinde tarım, sanayi ve hizmetler sektörünün coğrafya ve ekonomi üzerindeki etkilerini tespit edebilmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Ülkelerarasında gerçekleştirilen ekonomik entegrasyonların bölgesel kalkınmaya etkilerini kavrayabilecek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kentleşmeden kaynaklanan sorunların ekonomik, sosyal ve kültürel etkilerini | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ;
Doğal kaynakları tanımlayabilecek ve ekonomi ve kalkınma açısından önemini analiz edebilecek, | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
Ekonomik faaliyetlerin sektörel yapısı içerisinde tarım, sanayi ve hizmetler sektörünün coğrafya ve ekonomi üzerindeki etkilerini tespit edebilmek | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
Ülkelerarasında gerçekleştirilen ekonomik entegrasyonların bölgesel kalkınmaya etkilerini kavrayabilecek | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,25 | 4,5 | 4 | 4,25 | 4,25 | 4 | 3,75 | 4,25 | 4,75 | 3,75 | 3,75 | 4,25 | 4,5 |