Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası İktisat Politikası | IKT302 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı başta ödemeler dengesi, ödemeler dengesinin sağlanması, döviz kurları ve değişimi, açık ekonomide iktisat politikalarının teorik altyapısı gibi konuları anlamaktır. |
Ders İçeriği |
Döviz kuru değişmeleri açıklamaya yönelik teorileri, Ödemeler bilançosunun denkleşmesi-I, Ödemeler bilançosunun denkleşmesi-II, Dış ticaret ve ekonomik kalkınma, Uluslararası ekonomik sorunlar ve azgelişmiş ülkeler, Uluslararası özel mali kaynakları, Uluslararası doğrudan yatırımlar, Dış yardımlar, Uluslararası hizmet ticareti, Uygulamalı dış ticaret, Uluslar arası para sistemi, Uluslar arası para fonu, Açık Ekonomilerde Makro Politikalar, Toplam arz ve talep analizleri |
Ders Kaynakları |
Uluslararası İktisat Teori Politika ve Uygulama, Halil Seyidoğlu
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Döviz kuru değişmeleri açıklamaya yönelik teorileri | |
2 | Ödemeler bilançosunun denkleşmesi-I | |
3 | Ödemeler bilançosunun denkleşmesi-II | |
4 | Dış ticaret ve ekonomik kalkınma | |
5 | Uluslararası ekonomik sorunlar ve azgelişmiş ülkeler | |
6 | Uluslararası özel mali kaynakları | |
7 | Ara sınav | |
8 | Uluslar arası doğrudan yatırımlar, Dış yardımlar | |
9 | Uluslararası hizmet ticareti | |
10 | Uygulamalı dış ticaret | |
11 | Uluslararası para sistemi | |
12 | Uluslararası para fonu | |
13 | Açık Ekonomilerde Makro Politikalar | |
14 | Toplam arz ve talep analizleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ödemeler dengesinde oluşacak bir açığın nedenlerini ve çözüm yollarını kavrayabileceklerdir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler dersin sonunda, döviz kurlarındaki değişimleri ve bunun olası sonuçlarını anlayabileceklerdir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çeşitli döviz kuru sistemlerinde para ve maliye politikalarının etkilerini ve yansımalarını kavrayabileceklerdir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ödemeler dengesinde oluşacak bir açığın nedenlerini ve çözüm yollarını kavrayabileceklerdir | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenciler dersin sonunda, döviz kurlarındaki değişimleri ve bunun olası sonuçlarını anlayabileceklerdir | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Çeşitli döviz kuru sistemlerinde para ve maliye politikalarının etkilerini ve yansımalarını kavrayabileceklerdir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |