Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Ekonomik Bütünleşme Hareketleri | IKT456 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım tartışma sunum |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Uluslararası ekonomik bütünleşmeyi ve küreselleşmenin tek düze olmadığını kavramak |
Ders İçeriği |
Uluslararası ekonomik bütünleşmenin tarihçesi, teorisi ve örnekleri |
Ders Kaynakları |
Uluslararası ekonomik bütünleşme hareketleri, Canan Balkır
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | bütünleşme kavramına farklı yaklaşımlar- ekonomik bütünleşme kavramının tarihsel temelleri (1) 1945 öncesi dönem | Ders |
2 | ekonomik bütünleşme kavramının tarihsel temelleri (2) 1945 sonrası | Ders |
3 | Ekonomik bütünleşme, bölgeselleşme ve Küreselleşme ilişkisi | Ders |
4 | Uluslararası ekonomik bütünleşme aşamaları- gümrük birliği | Ders |
5 | Ekonomik ve parasal birlik- bütçe ve diğer konular | Ders |
6 | Avrupa birliği kurumları ve karar alma mekanizması | Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Efta -nafta-doğu ve güneydoğu asya(asean-apec) | Ders |
9 | orta ve latin Amerika bütünleşmesi, ortadoğu ve arap ülkeleri | Ders |
10 | afrika kıtası- afrika pasifik, orta asya girişimleri | Ders |
11 | Avrupa Komşuluk Politikası ve Alternatifleri | Ders |
12 | Ekonomik bütünleşme ve analizi | Ders |
13 | Bölgeselleşme ve çeşitleri | Ders |
14 | Genel değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Parasal birliği orijinal kaynaklardan teorik olarak inceleyebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Küresel dünyada ekonomik ve politik eğilimleri saptayabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Küresel dünyada ticaret eğilimlerini saptayabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Uluslararası ekonomik bütünleşmeyi detaylı öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Parasal birliği orijinal kaynaklardan teorik olarak inceleyebilme | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Küresel dünyada ekonomik ve politik eğilimleri saptayabilmek | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Küresel dünyada ticaret eğilimlerini saptayabilmek | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Uluslararası ekonomik bütünleşmeyi detaylı öğrenmek | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |