Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonomik Kalkınma | IKT468 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
Ders Veren | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
Amaç |
Kalkınma Teorilerine ve Politikalarına Hakim Olmak, Toplumsal disiplin alışkanlığı ve sosyal sorumluluk kazanmak |
Ders İçeriği |
Kalkınma Teorileri ve Politikaları |
Ders Kaynakları |
Michael P.Tadaro; Stephen C.Smith, Economic Development, 2008
Ergül Han, A.Ayşen Kaya, Kalkınma Ekonomisi, 2008 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalkınma ve Azgelişmişlik | |
2 | Azgelişmiş Ülkelerin Ekonomik,sosyal, siyasal ve Yapısal Sorunları | Ders |
3 | Azgelişmişliği Açıklayan Yaklaşımlar-Ekonomik, Demografik, Sosyo-Kültürel, Coğrafi ve İklimsel Yaklaşımlar | |
4 | İktisadi Kalkınma ve Sermaye Birikimi | Ders |
5 | Kalkınmanın Finansmanı: İç ve Dış Finansman Kaynakları | |
6 | İktisadi Kalkınma ve Dış Ticaret | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kaynak Dağılımı Sorunu: Azgelişmiş Ülkelerde Kaynak Dağılımı | |
9 | Kalkınma ve Sanayileşme Stratejileri | |
10 | Dengeli ve Dengesiz Kalkınma | |
11 | Kalkınma ve Tarım-Sanayi Önceliği | |
12 | Altyapı Yatırımları ve Üretken Yatırımlar | |
13 | Sürdürülebilir Kalkınma | |
14 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre; İnsani Kalkınma. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kalkınma Teorilerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dünyadaki kalkınma sorunlarını analiz edebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal sorumluluk ve toplumsal disiplin alışkanlığını kazanmak, öğrenilenlerle politika üretip, öneri getirebilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Teorik bilgileri iş ve sosyal yaşamında kullanabilmek, teoriler eşliğinde analiz yapabilmek, veileri kullanarak yorum yapabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kalkınma sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye’nin dünya ülkelerinin kalkınma politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin kalkınma sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalkınma Teorilerini öğrenmek | 4 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
Dünyadaki kalkınma sorunlarını analiz edebilmek | 3 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
Sosyal sorumluluk ve toplumsal disiplin alışkanlığını kazanmak, öğrenilenlerle politika üretip, öneri getirebilmek. | - | - | - | - | 5 | 2 | - | - | 2 | - | 3 | 2 | 2 | ;
Teorik bilgileri iş ve sosyal yaşamında kullanabilmek, teoriler eşliğinde analiz yapabilmek, veileri kullanarak yorum yapabilmek | 4 | - | - | - | 5 | 4 | - | - | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | ;
Kalkınma sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | 3 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
Türkiye’nin dünya ülkelerinin kalkınma politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin kalkınma sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | 3 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
Ortalama Değer | 2,83 | 2 | 2 | 2,67 | 1,67 | 1 | - | - | 2,83 | 2,67 | 3,67 | 2,67 | 3,33 |