Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Anayasa Düzeni | SBK202 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk Anayasa hukukunun seyri konusunda öğrencilere bilgi vererek, dönemler arası karşılaştırma yapma becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
1808 Sened-i İttifak Belgesi’nden başlayarak 1982 Anayasasına kadar Türkiye’de Anayasal gelişmelerinin değerlendirmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
1. Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınları, 4. Baskı, Bursa, 2010
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Osmanlı Anayasal Gelişmeleri | |
3 | 1808 Sened-i İttifak Belgesi ve Anayasal Anlamı | |
4 | 1839 Tanzimat Fermanı | |
5 | 1856 Islalahat Fermanı | |
6 | 1876 Kanun-i Esasi’nin İlanı ve Genel Esasları | |
7 | Kanun-i Esasi’de 1909 Yılında Yapılan Değişiklikler | |
8 | 1921 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu | |
9 | 1924 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu | |
10 | 1961 Anayasasına Giden Yolda Tarihsel Gelişmeler | |
11 | 1961 Anayasasının Temel Esasları | |
12 | 1982 Anayasasını Doğuran Siyasal Gelişmeler | |
13 | 1982 Anayasasının Hazırlanması ve Yürürlüğe Girmesi | |
14 | 12 Eylül 2010 Referandumunun Anayasal Sonuçları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye’de anayasadan kaynaklanan siyasal, toplumsal ve kültürel sorunları tartışma becerisi kazanır. | |||
Türkiye’de anayasacılığın tarihi kökleri ve seyrini öğrenir. | |||
Anayasa hukukuna hakim olan temel kavram ve teorileri öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye’de anayasadan kaynaklanan siyasal, toplumsal ve kültürel sorunları tartışma becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’de anayasacılığın tarihi kökleri ve seyrini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anayasa hukukuna hakim olan temel kavram ve teorileri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |