Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örgütsel Davranış | BÜR120 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Enes Şamil MUMCU |
Ders Veren | Doç. Dr. Emre ORUÇ |
Amaç |
Örgütsel davranış hakkında temel kavramları tanımlamak ve örgüt içinde çalışan bireylerin davranışlarını anlama, yorumlama, analiz etme. |
Ders İçeriği |
Tutum, davranış, kişilik, güç, otorite, yönetim, liderlik, çatışma, stres, motivasyon |
Ders Kaynakları |
Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, Aydın Yılmazer, Cemal Eroğlu, Detay Yayıncılık
Örgütsel Davranış, Hasan Tutar, Detay Yayıncılık, 2016 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | örgütsel davranışa giriş ve temel kavramlar | |
2 | Motivasyon Teorileri | |
3 | İş ve yaşam tatmini | |
4 | Liderlik ve liderlik teorileri | |
5 | Örgütsel çatışma ve yönetimi | |
6 | Örgütsel değişim ve stres yönetimi | |
7 | Vize | |
8 | Örgütsel güç ve Politika | |
9 | Örgüt iklimi ve kültürü | |
10 | Örgütsel iletişim | |
11 | Örgütsel gruplar ve takımlar | |
12 | Mobbing ve örgütsel dışlanma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Örgütsel davranışların verimliliğe etkilerini anlayabilme | |||
Davranışları belirleyen temel faktörleri belirleyebilmek | |||
Örgütlerde karşılaşılan davranışsal sorunlara çözüm önerebilme | |||
Çeşitli kurumlara özgü davranış biçimlerini değerlendirebilme | |||
Örgütsel davranış çerçevesini kavramak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Örgütsel davranışların verimliliğe etkilerini anlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Davranışları belirleyen temel faktörleri belirleyebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütlerde karşılaşılan davranışsal sorunlara çözüm önerebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli kurumlara özgü davranış biçimlerini değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel davranış çerçevesini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |