EN
  • Anasayfa
  • BYT122 Seramik (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYT122 - Seramik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik BYT122 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Konu anlatımı, , Uygulama, Ödev, Sunum
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, Sanat ve endüstri alanlarında iki ve üç boyutlu seramik yüzeyler üzerine yapılan tasarım çalışmaları konusunda kazandığı bilgi ve becerisini kullanarak, yaratıcı özgün bir ifade aracı olarak kullanım becerisini geliştirmek anlayışıyla öğrencilere aktarmaktır.

Ders İçeriği

Özgün tasarımların, elde veya bilgisayarla çizim teknikleri programları kullanılarak, iki veya üç boyutlu form yapısına uygun seramik yüzeyler üzerine baskıya hazırlanması, hazırlanan tasarımların süblimasyon baskı ile seramik yüzeye aktarılması.

Ders Kaynakları Öğretim elemanı ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
2 Seramik sanatı tanımı, Başlangıcından günümüze seramik sanatı gelişimi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
3 İki boyutlu seramik formlar üzerine subliminasyon transfer baskı tekniğiyle yapılan tasarım örneklerinin incelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
4 Kaynak araştırmaları, Tasarım ve eskiz hazırlama Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
5 Seramik yüzeye yapılacak tasarımda bilgisayar kullanımı ve çizim programlarının tanıtılması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
6 Tasarım ilkeleri doğrultusunda, iki boyutlu seramik yüzeye uygun kompozisyonların elde ve ya bilgisayar ortamında tasarlanarak çizilmesi ve renklendirilmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
6 Tasarım ilkeleri doğrultusunda, iki boyutlu seramik yüzeye uygun kompozisyonların elde ve ya bilgisayar ortamında tasarlanarak çizilmesi ve renklendirilmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
8 Vize Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
9 Üç boyutlu seramik formlar üzerine subliminasyon baskı tekniğiyle yapılan baskı ve tasarım örneklerinin incelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
10 Üç boyutlu seramik formlar üzerine yapılacak tasarımlar için kaynak araştırmaları, Tasarım ve eskiz hazırlama Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
11 Tasarım ilkeleri doğrultusunda, üç boyutlu seramik yüzeye uygun kompozisyonların elde ve ya bilgisayar ortamında tasarlanarak çizilmesi ve renklendirilmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
11 Tasarım ilkeleri doğrultusunda, üç boyutlu seramik yüzeye uygun kompozisyonların elde ve ya bilgisayar ortamında tasarlanarak çizilmesi ve renklendirilmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
13 Süblimasyon transfer baskı ile yapılan tasarımların basılması, uygulama Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
14 Final Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Süblimasyon transfer baskı makinasını kullanır ve malzemelerini tanır. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tasarım problemlerini tanımlama, tasarlama ve çözme becerisine sahiptir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sanat/seramik yüzey tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımlarını kullanır. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Süblimasyon transfer baskı makinasını kullanır ve malzemelerini tanır. - - - - - - - - - - - - -
Tasarım problemlerini tanımlama, tasarlama ve çözme becerisine sahiptir. - - - - - - - - - - - - -
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. - - - - - - - - - - - - -
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. - - - - - - - - - - - - -
Sanat/seramik yüzey tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımlarını kullanır. - - - - - - - - - - - - -