Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistik | İST110 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ceyda KOCABAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Ceyda KOCABAŞ |
Amaç |
Hem işletmelerde, hem de çeşitli organizasyonlarda en iyi karar alınması için çalışanların ihtiyaç duymuş olduğu verilerin, toplanabilmesi, depolanabilmesi ve yorumlanabilme becerisinin sağlanması. |
Ders İçeriği |
İstatistiğin temel kavramları, Seriler ve veri organizasyonu, Grafik çizimleri, Ortalamalar, Değişkenlik ölçüleri, Olasılık, İndeksler |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanının kendi notları
Komisyon, İstatistik 1, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013 (Anadolu Üniversitesi AÖF Ders Kitabı) Kalite kontrol /Excel destekli, Prof. Dr. Mustafa Akkurt , Birsen yayınevi,2002. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 13 | 39 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İstatistik Temel Kavramlar | |
2 | İstatistiksel seriler, grafik türleri | |
3 | Excel programında grafik çizimi | |
4 | Frekans tablosu | |
5 | İstatistiksel tanımlamalar: Mod, Medyan, Ortalama | |
6 | Normal olasılık dağılımı | |
7 | Normal dağılımın standartlaştırılması | |
8 | Ara sınavlar | |
8 | Ara sınav, genel değerlendirme ve sınav sorularının çözümü | |
9 | Normal dağılım uygulamaları | |
9 | Normal dağılım uygulamaları | |
11 | Z ve X değerlerinin bulunması | |
12 | Karışık örnek uygulamalar | |
13 | Örnekleme | |
14 | Kabul örnekleme planları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Olasılık ile ilgili temel kavramları tanımlar ve temel olasılık hesaplamalarını yapabilir | |||
İndeks kavramını öğrenir ve temel işlemleri yapabilir. | |||
Temel istatistiksel yöntemleri kullanır. | |||
Veri setini özetlemek için kullanılan tanımlayıcı istatistikleri hesaplayabilir | |||
Veri türlerini ayırt edebilir | |||
İstatistik bilimi ile ilgili temel kavramları bilir | |||
Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçülerinin hesaplar. | |||
Verileri basit yöntemlerle özetler. | |||
1. İstatistiğin pazarlamadaki Yeri ve Önemini Kavrayabilme 2. İstatistik Problemlerine İlişkin Çözüm Yöntemlerini Kavrayabilme 3. İstatistiğin Uygulama Alanlarını Kavrayabilme | |||
Verileri grafiksel olarak sunar | |||
İstatistiksel sonuç çıkarır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olasılık ile ilgili temel kavramları tanımlar ve temel olasılık hesaplamalarını yapabilir | 5 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
İndeks kavramını öğrenir ve temel işlemleri yapabilir. | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel istatistiksel yöntemleri kullanır. | 5 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri setini özetlemek için kullanılan tanımlayıcı istatistikleri hesaplayabilir | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri türlerini ayırt edebilir | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
İstatistik bilimi ile ilgili temel kavramları bilir | 5 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçülerinin hesaplar. | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Verileri basit yöntemlerle özetler. | 5 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
1. İstatistiğin pazarlamadaki Yeri ve Önemini Kavrayabilme 2. İstatistik Problemlerine İlişkin Çözüm Yöntemlerini Kavrayabilme 3. İstatistiğin Uygulama Alanlarını Kavrayabilme | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Verileri grafiksel olarak sunar | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
İstatistiksel sonuç çıkarır. | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |