Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumları Yönetimi II | SAK226 | 4 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Hastanelerin gelişimi, amacı, sınıflandırılması, özellikleri, Türkiye'de ve Dünyada hastane organizasyon yapıları, hastane kuruluşu aşamaları ve mimari özellikleri, yasal düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olma, değerlendirme ve analiz yapabilme amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste hastanelerin tanımı, fonksiyonları, organizasyon açısından özellikleri, Türkiye?de hastanelerin organizasyon yapısı, çeşitli ülkelerde hastanelerin organizasyon yapısı, hastanelerde faaliyet gösteren komiteler, hastane kuruluş aşamaları, mimari özellikleri, hastane işletme yönetmelikleri ve ilgili hukuki kaynaklar üzerinde durulur. |
Ders Kaynakları |
Tengilimoğlu,D.,Işık, O.,Akbolat,M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayınevi, 2012.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 21 | 1 | 21 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Örgüt Teorileri ve Sağlık Kurumları Yönetimi | |
2 | Sağlık Kurumlarının Temel Unsurları | |
3 | Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi | |
3 | Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi | |
5 | Hastane Yönetim Kurulu ve Kamu Hastane Birlikleri | |
6 | Hastane Yönetimi ve Yöneticisi | |
7 | Hastane Yönetimi, Yöneticisi ve Türkiye deki Uygulama | Gösterim |
8 | Ara Sınav | Beyin Fırtınası |
9 | Sağlık Kurumlarında Karar Verme ve Problem Çözme Süreci | |
10 | Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri | |
11 | Sağlık Kurumlarında Ekip Çalışması ve Çatışma Yönetimi | |
12 | Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Temel Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Örnek Edinme | |
13 | Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Tedavi Planları, Kullanım Yönetimi ve Verimlilik Yönetimi | |
14 | Genel Sınava Hazırlık |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 |
Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 |
Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 |