Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumları Yönetimi I | SAK231 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
Amaç |
Öğrencilerin sağlık hizmetleri yönetimi alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından takip etmelerini sağlamak ve bu amaçla sağlık hizmetleri yönetimi ve organizasyonunu ile ilgili konularda mesleki becerileri artırmaktır. |
Ders İçeriği |
Sağlık hizmetleri ve yönetimi konusuyla ilgili tanımları, sağlık hizmletlerinin Türkiye?de ve Dünya?daki gelişimi ve uygulamalarını, sağlık sektöründe yer alan aktörlerin görev, sorumluluk ve faaliyet alanlarının tanımlanmasıdır. |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU Sağlık İşletmeleri Yönetimi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık ve Sağlık Hizmetleri | |
2 | Hastanelerin Tarihi Gelişimi | |
3 | Hastane Tanımları ve Özellikleri | |
4 | Hastane Yönetiminde Temel Kavramlar | |
4 | Hastane Yönetiminde Temel Kavramlar | |
6 | Türkiye de Hastaneler | |
7 | Türkiye de Hastaneler ve Hastane Rollerinin Belirlenmesi | Gösterim Benzetim |
7 | Ara sınav | |
9 | Türkiye de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi | |
10 | Sağlık Kurumlarında Kuruluş Yeri Seçimi | |
11 | Poliklinik ve Klinik Hizmetleri Yönetimi | |
12 | Klinik Destek Hizmetleri Yönetimi | |
13 | Hastane Destek Hizmetleri Yönetimi | |
14 | Genel Sınava Hazırlık |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer | Sunum / Seminer | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | Sunum / Seminer | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar. | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 |
Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 |