Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Okumalar | SAK236 | 4 | 1 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin iş yaşamı sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi. |
Ders İçeriği |
Öğrencilerin meslekleri ile ilgili bilgileri yorumlaya bilme kabiliyetlerini geliştirmek. |
Ders Kaynakları |
sağlık kuyrumları işletmeciliği ile ilgili kaynaklar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 7 | 2 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | kitap dağıtımlarının yapılması | |
3 | kitap özetleme teknikleri | |
3 | kitap özetleme teknikleri | |
11 | kitap özetlerinin dinlenmesi | |
11 | kitap özetlerinin dinlenmesi | |
6 | kitap özetlerinin dinlenmesi | |
8 | kitap dağıtımı yapılması | |
7 | Ara sınav | |
9 | sunum teknikleri | |
9 | sunum teknikleri | |
11 | kitap özetlerinin dinlenmesi | |
12 | kitap özelerinin dinlenmesi | |
6 | kitap özetlerinin dinlenmesi | |
14 | Genel Sınava Hazırlık |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık bilimleri alanında interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular | Sunum / Seminer | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Sağlık bilimleri alanında proje paydaşı olabilecek kurumları tanır | Sunum / Seminer | Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sağlık bilimleri alanında proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık bilimleri alanında interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Sağlık bilimleri alanında proje paydaşı olabilecek kurumları tanır | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 |
Sağlık bilimleri alanında proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |