Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'nin Toplumsal Yapısı | MOS126 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özgür SAYIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye’nin toplumsal yapısı’nın tarihsel süreklilik çizgisi içinde genel olarak soyso kültürel, özel olarak kurumsal çerçevede değerlendirilmesi ve kurumsal gelişmelerin gerek kendi içinde gerek kurumsal sistem ve sosyo kültürel sistem düzeyinde sosyo kültürel değişme, gelişme, bütünleşme, çözülme süreçleri çerçevesinde analiz edilmesi temel amaçtır. |
Ders İçeriği |
Sosyo kültürel yapıya yaklaşım sorunu, sosyo kültürel yapının unsurları, sosyo kültürel yapının analiz yöntemi, Türkiye toplumsal yapısının tarihsel değişme ve dönüşüm evreleri, nüfus ve nüfus konuları, aile, eğitim, din, ekonomi, siyaset, sağlık, göç. |
Ders Kaynakları |
Edward Shıls, “Merkez ve Çevre” Çeviren Yusuf Ziya Çelikkaya, Türkiye Günlüğü, Sayı; 70, Ankara.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplumsal Yapı Kavramı | Tartışmalı Ders |
2 | Toplumsal Gruplar, Toplumsal tabakalaşma ve Toplumsal sınıf | Tartışmalı Ders |
3 | Az gelişmişlik, Modernleşme, “sağ-sol” yaklaşımı, “devletçi-Seçkinci/Gelenekçi liberal yaklaşım, Küreselleşme | Tartışmalı Ders |
4 | Osmanlı’yı Anlamada Bakış ve Model Sorunu | Seminer |
5 | Türkiye’nin Toplumsal Yapısı Ve Osmanlı Kimliği | Seminer |
6 | Osmanlı’dan Cumhuriyete Modernleşme Çabaları | Seminer |
7 | Ara sınav | |
8 | Türkiye’nin Toplumsal Yapısı: Nüfus Ve Nüfus Konular | Seminer |
9 | Aile Ve Kadın | Seminer |
10 | Eğitim | Seminer |
11 | Ekonomi | Seminer |
12 | Din | Seminer |
13 | Siyaset | Seminer |
14 | Final sınav |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal yapıya yaklaşım ve metod sorununu ve sosyal yapının bağımsız analiz birimini ifade eder. | |||
Toplumsal yapı ile ilgili literatürde yer alan modelleri Osmanlı/Türkiye toplumsal yapısı ile karşılaştırarak irdeler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal yapıya yaklaşım ve metod sorununu ve sosyal yapının bağımsız analiz birimini ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal yapı ile ilgili literatürde yer alan modelleri Osmanlı/Türkiye toplumsal yapısı ile karşılaştırarak irdeler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |