Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler | SAK207 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayhan GÜVEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık kuruluşunun kendi çalışanlarına, hedef kitleyi oluşturan tüm müşterilerine benimsetmek, onların desteklerini kazanmak ve olumlu bir firma imajı yaratmak amacına dönük olan halkla ilişkiler fonksiyonuna ilişkin süreci, halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme yöntemleri ile uygulama ve uygulamaya yönelik kullanılan araçları anlatmak |
Ders İçeriği |
Halkla ilişkiler kavramının tanımı, halkla ilişkilere yakın kavramlar, Sağlık Kuruluşlarında halkla ilişkiler birimlerinin yapılanması. Halkla ilişkiler uzmanlarının özellikleri, Halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme ve halkla ilişkiler uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler, Ayhan Uludağ; Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Kadir Canöz
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler Kavramı | |
2 | İletişim Kavramı | |
3 | Halkla İlişkiler Süreci | |
4 | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle | |
5 | Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler | |
6 | Vatandaş Sağlık Personeli İletişimi | |
7 | Sağlık Personelinin İletişim Davranışı ve Beklentileri | |
8 | Ara Sınav, Kurumsal kimlik ve Kurumsal imaj | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sağlık Kurumlarında Medya İlişkileri ve Uygulamaları | |
10 | Kuruluş içi İletişim ve Halkla İlişkiler | |
11 | Sağlık Kuruluşlarında Kriz Yönetimi ve Örnekleri | |
12 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sağlık Kuruluşları Örnekleri | |
13 | Kurumsal Reklamcılık ve Sağlık Kuruluşlarında Reklamcılık Örnekleri | |
14 | Lobicilik ve Sağlık Kuruluşlarında Lobicilik Örnekleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler Uygulamalarını kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İletişim teknikleri ve becerileri kazanma | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Halkla İlişkilerle ilgili temel kavramlara hakim olma | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler Uygulamalarını kavrama | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
İletişim teknikleri ve becerileri kazanma | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
Halkla İlişkilerle ilgili temel kavramlara hakim olma | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |