Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletme Matematiği | DIS104 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşacağı hesaplamaları yapabilecek temel oluşturmak ve basit kar zarar,faiz hesaplarını yapabilir duruma getirmek |
Ders İçeriği |
Oran orantı, yüzde, kar ve zarar, şirket , basit - bileşik faiz ve iskonto hesaplamaları |
Ders Kaynakları |
Barnett, M.,Ziegler, M. ve Byleen K. "İşletme, İktisat, Yaşam Bilimleri ve Sosyal Bilimler İçinGenel Matematik" (12. Basımdan çeviri) Nobel Yayınevi; Aytaç, Mustafa; Sevüktekin, Mustafa; Işığıçok, Erkan, Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2008
Dowling, E. "İş Ekonomi ve Sosyal Bilimler İçin Matematik - Schaum's" Nobel Yayın Barnett, M.,Ziegler, M. ve Byleen K. "İşletme, İktisat, Yaşam Bilimleri ve Sosyal Bilimler İçinGenel Matematik" (12. Basımdan çeviri) Nobel Yayınevi; Aytaç, Mustafa; Sevüktekin, Mustafa; Işığıçok, Erkan, Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2008 Dowling, E. "İş Ekonomi ve Sosyal Bilimler İçin Matematik - Schaum's" Nobel Yayın |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sayı Kavramı ve Türleri: Doğal Sayılar, Sayma Sayıları, Rasyonel Sayılar ve İrrasyonel Sayılar | |
2 | Üslü ve Köklü İfadeler, Kesir İşlemleri, Çarpanlara Ayırma İşlemleri, Temel Matematik Eşitlikler | |
3 | Fonksiyon Kavramı, Eşitlikler ve Eşitsizlikler, Çözüm Kümeleri | |
4 | Doğrusal Olmayan Fonksiyonlar: Parabolik İfadelerin Çözümü | |
14 | işletme Kararlarında Oran-Orantı Hesaplamaları | |
6 | Yüzde İşlemleri | |
7 | Kâr Hesaplamaları, Maliyet ve Gelir Fonksiyonları | |
8 | Ara sınav, kâr hesaplamaları | |
9 | Alaşım ve Karışım Problemleri | |
10 | Basit ve Bileşik Faiz Hesaplamaları | |
11 | Faiz Hesaplamaları - Problem Çözümü | |
12 | İskonto Hesaplamaları (Basit İskonto) | |
13 | İskonto Hesaplamaları (Bileşik İskonto) | |
14 | İskonto hesaplamaları - Örnek Uygulamalar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Denklem ve eşitsizlikleri kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Üstel ve logaritmik fonksiyonların kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
İntegral ve Türev kullanarak işletme problemlerini çözebilmek. | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Matris cebirini kullanarak işletme problemlerini çözebilmek. | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Denklem ve eşitsizlikleri kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üstel ve logaritmik fonksiyonların kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İntegral ve Türev kullanarak işletme problemlerini çözebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matris cebirini kullanarak işletme problemlerini çözebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |