Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel ve Teknik İletişim | MOS101 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayhan GÜVEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmek ve mesleki konularla ilgili konuşma ve yazışma ilkelerini uygulatabilmek. İletişim tekniklerini karşılaştırıp uygun olanını uygulatabilmek. |
Ders İçeriği |
İletişim kavramı ve anlamı, İletişim süreci, İletişim türleri, İletişimin engelleri, Teknik iletişim, İletişim araçları ve kanalları, beden dili. |
Ders Kaynakları |
KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim, BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması, CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları, SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim
KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim, BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması, CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları, SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim, BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması, CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları, SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişimin Tarihi, Tanımı ve Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | İletişimin Amacı, Önemi ve Özellikleri, İletişim Süreci | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Sözsüz İletişim. (Beden Dili, önemi, özellikleri, sözsüz iletişim unsurları) | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
5 | Yazılı iletişim. İş ve Toplumsal Yaşamda Karşılaşılan Yazı türleri | Rol Yapma / Drama Benzetim |
6 | Sözlü İletişim | Gösterim Benzetim Sözlü |
7 | Grup ve Kitle İletişimi (Tanımlar, İletişim kalıpları), İletişim Kurumları | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Benzetim |
8 | İş Hayatında İletişim ve Türleri | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
9 | İş Hayatında İletişim ve Türleri (devamı) | Gösterim Benzetim Sözlü |
10 | Grafik İletişim | Gösterim Benzetim Sözlü |
11 | Teknolojik İletişim Araçları | Rol Yapma / Drama Gösterim Sözlü |
12 | iletişim engelleri ve çözüm yolları | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
13 | Grup ve Kitle İletişimi | Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması |
14 | Konuların genel bir tekrarı | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Örgütsel iletişim kurmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Etkili iletişim kurmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Bireysel iletişim kurmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel iletişim kurmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkili iletişim kurmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel iletişim kurmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |