Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulamaları | TKY103 | 4 | 1 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı kalite kavramındaki gelişim sürecini, yönetimde kalite anlayışının nasıl bir değişim gösterdiğini, Toplam kalite yönetimi (TKY)’ne geçiş programını ve uygulama esaslarını, Ulusal kalite ödüllerini, kurum ve kuruluşlara kazandırdıklarını, ISO 9001 KYS genel yapısı ve içeriğini, Müşteri kavramının günümüzdeki anlam ve önemini, Tedarikçilerle ilişkilerin düzenlenme esaslarını, TKY organizasyon yapısını, organizasyon unsurlarının yetki, görev ve sorumluluklarını, Ortak bir organizasyon kültürüne duyulan ihtiyacın gerekliliğini, Başarılı bir TKY uygulaması için yönetime katılmanın önemini, Öneri sistemini ve uygulama esaslarını; öğrencilerin öğrenmesini ve kavramasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Toplam kalitenin tarihçesi, tanımı, önemi, toplam kalitenin oluşması için gerekli şartlar, toplam kalite engelleri, Türkiye'de toplam kalite uygulamaları, sağlık hizmetlerinde toplam kalitenin önemi, gerçekleştirilme koşulları, engelleri, ortaya çıkabilecek engelleri aşma stratejileri ve İSO standartları ele alınır. |
Ders Kaynakları |
Şimşek, Hasan (2010) “Toplam Kalite Yönetimi”, Seçkin Yay., Ankara
Efil, İsmail (2010) “Toplam Kalite Yönetimi” Dora Yay., Bursa |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 50 | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Örgütler, Yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi | |
2 | Toplam Kalite Tanımı ve Kapsamı | |
3 | Toplam Kalitenin Öncüleri | |
4 | Müşteri Beklentilerini Anlamak | |
5 | Kurum Kültürü ve Kalite | |
6 | Takım Çalışması ve Kalite | |
7 | Takım Çalışması ve Kalite-2-Ara sınav | Ders |
8 | Kalite ve Liderlik | |
9 | Kalite ve Planlama | |
10 | Kalite ve Maliyet İlişkisi | |
11 | Kalite İyileştirme Araçları ve Kalite Kontrol Çemberleri | |
12 | Kalite Standartları ve ISO9001 KYS | |
13 | Değişim Yönetimi, Kaizen Yaklaşımı ve PUKÖ | |
14 | Sağlık Hizmetlerinde TKY ve akreditasyon |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kalite kavramını anlama ve kavrama | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kalite ve kurum kültürü arasındaki ilişkiyi anlama | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kalite yönetimi ve kalite çemberlerini öğrenme | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalite kavramını anlama ve kavrama | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Kalite ve kurum kültürü arasındaki ilişkiyi anlama | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Kalite yönetimi ve kalite çemberlerini öğrenme | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |