Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim | SAK215 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ |
Amaç |
Sağlık kurumlarında stratejik yönetim hakkında temel- uygulamalı bilgi ve becerileri öğretmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders; sağlık kurumlarında uygulanan stratejik yönetimle ilgili temel kavramların öğretilmesine yöneliktir. |
Ders Kaynakları |
Akgemci, Tahir, Staretjik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara.
Dinçer, Ö. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta, İstanbul Eren, E. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta, İstanbul. Ülgen, H. Ve Mirze, S.K.,İşletmlerde stratejik yönetim, Literatür yayıncılık, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetim ile İlgili Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
2 | Dış Çevre Analizi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
3 | İç çevre Analizi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
4 | Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
5 | Temel Stratejiler | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
6 | Kurumsal Stratejiler | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
7 | Rekabet Stratejileri | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
9 | Bölüm Stratejileri | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
10 | Yönetim Stratejilerinin Uygulama Teknikleri | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
11 | Yönetim Stratejilerinin Uygulama Teknikleri (devam) | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
12 | Stratejilerin Uygulanmasında Sistemler | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
13 | Stratejik Değerleme ve Kontrol | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
14 | Örnek Olaylar | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık kurumu stratejilerinin değerlendirilmesi ile ilgili temel ekonomik kavram ve ilkelerini yorumlamak | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Stratejik analiz araçlarının neler olduğu ve her bir analiz aracının strateji geliştirmede rolünü ayırt etmek | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İşletme ve sağlık kurumu düzeyinde geliştirilen stratejileri uygulayabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İşletme düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir işletme için strateji formüle edebilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Sağlık kurumları düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir şirket için strateji formüle edebilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık kurumu stratejilerinin değerlendirilmesi ile ilgili temel ekonomik kavram ve ilkelerini yorumlamak | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Stratejik analiz araçlarının neler olduğu ve her bir analiz aracının strateji geliştirmede rolünü ayırt etmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
İşletme ve sağlık kurumu düzeyinde geliştirilen stratejileri uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
İşletme düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir işletme için strateji formüle edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Sağlık kurumları düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir şirket için strateji formüle edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |