Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Politikası ve Planlaması | SAK219 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ |
Ders Veren | Öğr. Elm. Aleyna CEBECİ |
Amaç |
Sağlık politikası ve planlaması modellerini tanımlayabilmek; sağlık alanında politika belirleme ve planlama teorilerini uygulayabilmek; sağlık politikalarını etkileyen faktörleri yorumlayabilmek; sağlık reformlarını yorumlayabilmek; Türk sağlık politikalarını değerlendirebilmek. |
Ders İçeriği |
Bu ders, makro düzeyde sağlık politikalarını hem Türkiye hem de dünyadaki örnekleri ile birlikte ele almaktadır. Sağlık politikası kavramları, sağlık reformları, global sağlık politikaları, sağlık politikası analizi, Türkiye sağlık politikalarının analizi ve değerlendirilmesi ve ilgili diğer konular. |
Ders Kaynakları |
T.C. Sağlık Bakanlığı (1993), Ulusal Sağlık Politikası, T.C. Sağlık Bakanlığı Yayını, Ankara.
OECD, (2008), OECD Sağlık Sistemi İncelemeleri: Türkiye, OECD Yayınları. Roberts, M. J., William H., Berman, P. ve Reich, M. R. (2004), Getting Health Reform Right: A Guide to Improving Performance and Equity, Oxford University Press, New York. McLaughlin, Curtis P. (2008), Health Policy Analysis: An Interdisciplinary Approach Hann, A (2007), Health Policy and Politics, Ashgate Publishing Company, Burlington. Smith, Peter Ginnelly, Laura Sculpher, Mark (2005), Health Policy and Economics: Opportunities and Challenges Bradshaw, P. L. (2004), Health Policy for Health Care Professionals Aktan, Coşkun Can ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Politika ve planlama kavramı, sağlık politikası ve sağlık planlaması kavramı | Ders |
2 | Sağlık Politikasında Rol Alan Aktörler | Ders |
3 | Sağlık Politikası Belirleme ve Uygulama Süreci | Ders |
4 | Sağlık Politikası Analizi Yaklaşımları | Ders |
5 | Sağlık Politikası Modelleri | Ders |
6 | Politika belirleme ve güç teorileri, politika gündemini belirleyenler. | Ders |
7 | Türkiye'de Sağlık Politikaları | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Sağlık planlamasında temel kavramlar | Ders |
10 | Sağlık Reformları | Ders |
11 | Sağlık Sistemleri | Ders |
12 | Sağlık Sistemlerinin Değerlendirilmesi - I | Ders |
12 | Sağlık Sistemlerinin Değerlendirilmesi - I | Ders |
14 | Sınav öncesi genel tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık politikası ve planlaması ile ilgili temel kavramları ve modelleri açıklayabilir. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Sağlık politikalarını etkileyen faktörleri açıklayabilir. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Sağlık politikası belirleme ve uygulama sürecini açıklayabilir. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Türkiye sağlık politikalarını analiz ederek başka ülkelerin sağlık politikalarıyla karşılaştırabilir. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Sağlık hizmetlerinde planlama yöntemlerini ve sürecini açıklayabilir. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık politikası ve planlaması ile ilgili temel kavramları ve modelleri açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık politikalarını etkileyen faktörleri açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık politikası belirleme ve uygulama sürecini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye sağlık politikalarını analiz ederek başka ülkelerin sağlık politikalarıyla karşılaştırabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık hizmetlerinde planlama yöntemlerini ve sürecini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |