Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İdare Hukuku | SAK229 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Devlet yapısının yanı sıra devlet-birey ilişkilerinin somut bir şekilde klasik idare hukuku kuramları, öğretideki yeni anlayışlar, mevzuattaki değişiklikler ve yargı kararlarından yeni örnekler ışığında öğrencilere aktarılması. |
Ders İçeriği |
Bu derste, idare kavramı tanımlanmakta ve Türk idari teşkilatının unsurları ve özellikleri üzerinde durulmaktadır. Gerek merkezden yönetim, gerekse yerinden yönetim esaslarına ait unsurlar, son yasal değişiklikler de göz önünde tutularak öğrencilere aktarılmaktadır. Ayrıca, kamu personeli kavramı ve buna bağlı hak ve yükümlülükler ile disiplin hukuku da Danıştay kararları ışığında incelenmektedir. Kamu malı kavramı tanımlanmakta, kamu mallarının hukuki rejimi ve yararlanma usulleri anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Kısa İdare Hukuku, Kemal Gözler; İdare Hukuku, Bilal Canatan; Yönetim Hukuku, Şeref Gözübüyük
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 2 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İdare Kavramı | |
2 | İdare Hukukunun Genel Özellikleri | |
3 | İdari Teşkilata Hakim olan Temel İlkeler | |
4 | Türk İdari Teşkilatı | Ders |
5 | İdari İşlemler | |
6 | Düzenleyici İşlemler | |
7 | İdarenin Faaliyetleri | |
8 | Ara Sınav, Kamu Hizmeti | Ders |
9 | Kamu Görevlileri | |
10 | Kamu Malları | |
11 | İdarenin Sorumluluğu | |
12 | İdarenin Denetlenmesi | |
13 | İdari Yargı Örgütü | Ders |
14 | İdari Yargıda Dava Türleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk İdari Teşkilatının Öğrenilmesi | |||
Türk İdari Yargı Teşkilatı Hakkında Genel Bilgi Edinilmesi | |||
İdare ve İdare Hukuku Temel Kavramlarının Öğrenilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk İdari Teşkilatının Öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk İdari Yargı Teşkilatı Hakkında Genel Bilgi Edinilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İdare ve İdare Hukuku Temel Kavramlarının Öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |