Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mühendislik Matematiği | MM202 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze | ||||
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
• Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerinin kurulmasını ve çözümünü öğretmek, • Varolan modellerin işleyişinin kavranmasını sağlamak, • Mühendislik uygulamalarına yönelik problemleri çözme yeteneklerini arttırmak, • Matematik bilgilerini uygulama becerisini artırmak. |
||||
Ders İçeriği |
Yüksek mertebeli homojen olmayan diferansiyel denklemler ve güç serileri ile çözümü; Laplace dönüşümleri, Ters laplace dönüşümleri; Türev ve integralin laplace dönüşümleri; Laplace dönüşümleri için temel formüller, Laplace dönüşümleri yardımıyla diferansiyel denklem çözümü ve mühendislik uygulamaları; Fourier serileri ve uygulamaları: Periyodik fonksiyonlar, trigonometrik seriler, Fourier serileri, tek ve çift fonksiyonlar, Fourier integrasyonları, Fourier dönüşümleri; Tek ve çift katlı integraller ve uygulamaları: Alan, kütle hesabı, ağırlık merkezinin tayini ve atalet momentinin bulunması; Laplace ve Fourier dönüşümlerinin kısmi diferansiyel denklemlere uygulanması. |
||||
Ders Kaynakları |
1. Kreyszig, Erwin. Advanced Engineering Mathematics, ISBN:0-471-85824-2, John Wiley and Sons, New York Sixth Ed. 1988.
2. Aydın, M., Kuryel, B., Gündüz, G., Oturanç, G., “Diferansiyel Denklemler ve Uygulamaları”, E.Ü. Müh. Fakültesi Ders Kitapları Yayınları No:14, 5. Baskı, İzmir, 2001. 3. Pala, Y., “Modern Uygulamalı Diferensiyel Denklemler”, Nobel Yayın No:950, 1. Basım, Ankara, Eylül 2006. 4. Çağlıyan, M., Çelik, N., Doğan, S., “Adi Diferensiyel Denklemler”, Nobel Yayın No:1216, 1. Basım, Ankara, Eylül 2007. |
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüksek mertebeli homojen olmayan diferansiyel denklemler ve güç serileri ile çözümü | |
2 | Laplace dönüşümleri, Ters laplace dönüşümleri | |
3 | Türev ve integralin laplace dönüşümleri, Laplace dönüşümleri için temel formüller | |
4 | Laplace dönüşümleri yardımıyla diferansiyel denklem çözümü ve mühendislik uygulamaları | |
4 | Laplace dönüşümleri yardımıyla diferansiyel denklem çözümü ve mühendislik uygulamaları | |
6 | Fourier serileri ve uygulamaları: Periyodik fonksiyonlar, Trigonometrik seriler | |
7 | Fourier serileri ve uygulamaları: Fourier serileri, Tek ve çift fonksiyonlar | |
8 | Fourier serileri ve uygulamaları: Fourier integrasyonları, Fourier dönüşümleri | |
8 | Fourier serileri ve uygulamaları: Fourier integrasyonları, Fourier dönüşümleri | |
10 | Tek ve çift katlı integraller ve uygulamaları: Alan ve kütle hesabı | |
11 | Tek ve çift katlı integraller ve uygulamaları: Ağırlık merkezinin tayini | |
12 | Tek ve çift katlı integraller ve uygulamaları: Atalet momentinin bulunması | |
13 | Laplace dönüşümlerinin kısmi diferansiyel denklemlere uygulanması | |
14 | Fourier dönüşümlerinin kısmi diferansiyel denklemlere uygulanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik problemlerini matematiksel olarak formüle edebilme | |||
Temel mühendislik dersleri ve Makine Mühendisliği mesleki dersleri için matematiksel altyapı oluşturmak | |||
Verilen mühendislik problemlerini matematiksel yöntemler kullanarak çözebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik problemlerini matematiksel olarak formüle edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel mühendislik dersleri ve Makine Mühendisliği mesleki dersleri için matematiksel altyapı oluşturmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Verilen mühendislik problemlerini matematiksel yöntemler kullanarak çözebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |