Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Otomatik Kontrol | MM310 | 6 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinan BAŞARAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Sistem Dinamiği ve Otomatik Kontrol temel kavramlarının öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Giriş, Laplace Dönüşümleri, Sistem Dinamiği, Transfer Fonksiyonu, Matematik Modeller, Geçici Rejim Cevabı, Kontrol Elemanları, Kapalı Çevrimli Kontrol, Kararlılık |
Ders Kaynakları |
Ogata., K., ´Modern Control Engineering´,Prentice-Hall International Editions.
Ogata., K., ´Modern Control Engineering´,Prentice-Hall International Editions. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar | |
2 | Laplace Dönüşümleri, Laplace İşlemleri | |
3 | Ters Laplace Dönüşümü | |
4 | Transfer Fonksiyonları, Lineer Diferansiyel Denklemlerin Laplace Dönüşümü ile Çözümü | |
5 | Blok Diyagramları | |
7 | Fiziksel Sistemlerin Matematik Modellerinin Çıkarılması | |
7 | Fiziksel Sistemlerin Matematik Modellerinin Çıkarılması | |
8 | Geçici Rejim Cevabı | |
9 | Sürekli hal hatası | |
10 | Kontrol Elemanları ve Tipleri | |
12 | Kapalı Çevrimli Kontrol | |
12 | Kapalı Çevrimli Kontrol | |
13 | Kararlılık |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kararlılık kriterlerini kullanarak kontrol sisteminin kararlılığını yorumlar | |||
Laplace dönüşümlerini kullanarak diferansiyel denklemleri çözer | |||
Bir fiziksel sistemin transfer fonksiyonunu ve blok diyagramını oluşturur | |||
Kontrol organlarının çalışma prensiplerini bilir | |||
Çeşitli fiziksel sistemlerin matematik modellerini çıkarır | |||
Kararlılık kriterlerini kullanarak kontrol sisteminin kararlılığını yorumlar | |||
Laplace dönüşümlerini kullanarak diferansiyel denklemleri çözer | |||
Bir fiziksel sistemin transfer fonksiyonunu ve blok diyagramını oluşturur | |||
Kontrol organlarının çalışma prensiplerini bilir | |||
Çeşitli fiziksel sistemlerin matematik modellerini çıkarır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kararlılık kriterlerini kullanarak kontrol sisteminin kararlılığını yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Laplace dönüşümlerini kullanarak diferansiyel denklemleri çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir fiziksel sistemin transfer fonksiyonunu ve blok diyagramını oluşturur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kontrol organlarının çalışma prensiplerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli fiziksel sistemlerin matematik modellerini çıkarır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kararlılık kriterlerini kullanarak kontrol sisteminin kararlılığını yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Laplace dönüşümlerini kullanarak diferansiyel denklemleri çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir fiziksel sistemin transfer fonksiyonunu ve blok diyagramını oluşturur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kontrol organlarının çalışma prensiplerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli fiziksel sistemlerin matematik modellerini çıkarır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |