Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klimatoloji ve Uygulamaları | COĞ122 | 2 | 3 + 2 | 7,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | |
Amaç |
Klimatoloji yani iklim biliminin temel özellikleri, Coğrafyayla ilişkisi ve atmosferik olayların genel özelliklerinin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Klimatoloji ve coğrafya, İklimin coğrafi çevreye ve insan yaşamına etkisi, Klimatoloji ve meteoroloji, Hava durumu ve İklim, Atmosferin katları, bileşimi ve önemi, Hava sıcaklığı, Atmosfer basıncı ve rüzgar, Atmosfer nemi, Yağışlar. |
Ders Kaynakları |
Dönmez, Y. 1990 Umumi klimatoloji ve iklim çalışmaları. İst. Üniv. Yay. No: 3648 İstanbul
Erinç, S. 1969 Klimatoloji ve metodları. İst. Üniv. Yay. No:994 İstanbul Türkeş, M. 2016 Genel Klimatoloji: Atmosfer,Hava ve Iklimin Temelleri. Kriter Yay. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 183 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İklim ve Atmosfer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Işınım, Güneş, Geri besleme mekanizmaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Benzetim |
3 | Hava Sıcaklığını Denetleyen Etmenler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Basınc ve Rüzgarlar | Tartışmalı Ders |
5 | Genel Atmosfer Dolaşımı | Tartışmalı Ders |
7 | Hidrolojik Döngü ve Hava Nemi | Tartışmalı Ders |
7 | Hidrolojik Döngü ve Hava Nemi | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav + Atmosferde Adyabatik Sıcaklık Değişimleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Bulut, Sis, Yağış Oluşumu | Tartışmalı Ders |
10 | Yağış Oluşumu ve Çeşitleri | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
11 | Cepheler ve Tanımlayıcı Hava Olayları | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
11 | Cepheler ve Tanımlayıcı Hava Olayları | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
13 | Gökgürültülü Fırtınalar, Hortumlar ve Tropikal Siklonlar | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
14 | Genel Tekrar | Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaşadığı coğrafyanın iklim özelliklerini ve bunun önemini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Atmosferin doğal ortamlar ve insan için önemini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Atmosferin bileşimi, fizik özellikleri ve dünya için önemini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İklim elemanları ve bunların ölçülmesi, değerlendirilmesi, grafik, harita, diyagram haline getirilmesini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İklim bilimi ile ilgili temel kavramları öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaşadığı coğrafyanın iklim özelliklerini ve bunun önemini öğrenir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Atmosferin doğal ortamlar ve insan için önemini kavrar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Atmosferin bileşimi, fizik özellikleri ve dünya için önemini öğrenir | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İklim elemanları ve bunların ölçülmesi, değerlendirilmesi, grafik, harita, diyagram haline getirilmesini öğrenir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
İklim bilimi ile ilgili temel kavramları öğrenir | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |